svenska1dlover

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Rakel - 22 juni 2013 23:19

Hej på er ! 2 saker... Vi börjar med skandalen om att.... LOUIS OCH ELEANOR GJORT SLUT !!
Själv tror jag inte på det men jag behöver eran hjälp för information, så snälla, skriv i kommentarerna om vad ni vet om detta ! Louis mamma skrev på Twitter att dom inte gjort slut men jag har sett bilder som tyder på att dom gjort slut. Även om att dom först slutar följa varandra och sen börja igen, sluta börja, sluta börja... Ja, ni fattar ! Men jag lovar att vi kommer att få reda på mer om detta ! Och så fort jag fått den infon skriver jag det på bloggen så ni vet om det. Jag ska verkligen jaga info !!! Det bästa jag kan men under tiden (som jag sa) kommentara vad ni vet så kan vi komma fram till något bra ihop!

Den andra saken är om nåt helt annat, det handlar om detta !! (bilden xD ) Tack så mycket !!!!!!! Jag vet att jag skriv tidigare ett tack men ni vet inte hur mkt detta betyder för mig !!
Så länka gärna bloggen i era egna bloggar, det skulle vara så snällt !!! Snälla !! Vill så gärna ha en stor blogg !!

Puss och kram på er !! :* <3

Av Rakel - 22 juni 2013 19:15

Kapitel 5

 

Tjej kvällen

 

Det har nu gått ungefär en vecka sen jag vart överfallen... Riv märkerna i 

ansiktet på mig är nästan borta och det stora såret på magen läker för fullt men min stukna fot gör jätte ont och jag kan inte gå på den... :'/

Jag kan inte sluta tänka på det Sara sa på sjukhuset, att det var Elias. Jag tror

på Sara att hon såg Elias. Det är inte omöjligt för det skulle vara ganska logiskt

om/att det är Elias för han är inte direkt jätte glad över att jag lämnade honom...

Men han slog mig! Så han vet hur man slås och den som slåg mig visste hur man 

skulle slås! Men jag vågar inte lita på henne, snarare jag vill inte tro henne.

Jag är rädd för Elias och det är min största mardröm att han ska komma tillbaka...

okej mardrömmen om att Louis ska lämna mig är värre... Faktiskt. Men dom sensate

nätterna har jag bara drömt mardrömmar om honom. Den värsta var att jag öppnar min dörr och att Elias står där men en kniv och ska hugga mig men Louis kastar sig 

framför mig och han blir huggen. Drömmen är den värsta jag haft eftersom Lou

tar sitt liv för mig

Det är fredag och Sara är här för våran tjejkväll.

Just ni sitter vi i soffan och tittar på film och har fotbad. Vi har tvättat håret

och fixat en snygg frisyr på varandra. Eftersom Sara är model trodde jag hon 

skulle ge mig en lady gaga liknade frisyr men hon gjorde en jätte fin frisyr med

mitt choklad bruna hår (  det har jag glömt att säga så pinsamt, Vanessa har tjokt 

choklad brunt, ganska långt hår och gråna ögon ) Hon borstade mitt hår nogrant sen plattade hon det och tog tag i mitt framre hår och satte det bak på

huvudet men ett gulligt hårspänne. Till henne gjorde jag inget specielt, hon har

jätte långt blont hår så jag flätade det i tre delar och flätade efter det ihop det 

till en ända stor tjock fläta. Inte jätte bra, jag vet...

Vi har också haft ansiktsmask men vi pausade i en bit in i filmen för att skölja

bort dom. Efter filmen ska vi ha manikyl ( stav.. iallafall när man fixar naglarna)

Vi kollar på Breaking Dawn Part 2, det är nästan slut typ 5 minuter kvar på den

då ringer telefonen. Jag ställer mig upp, torkar fötterna på handuken så dom

ska vara blöta så haltar jag fram till telefonen och svarar

''Hej det är Vanessa Broke'' svarar jag

'' Hej Vanessa! Det är Fredrik.'' Svarar rösten. Fredrik är en person som jag

jobbar med, han brukar ge mig råd och ibland frågar han om jag vill va med

i en film eller något sådant

'' Fredrik! Det var länge sen, vad vill du då?''

'' Vill du vara med i en reklam?? En reklam om en deo'' Jag skrattar inom mig,

en deo?! Aja jag får nöja mig med nåt

'' Visst det blir kul att börja igen'' säger jag eftersom jag har haft ett avbrott

efter filmen jag var med i som jag sa att gud inte fanns och prata illa om gud

och så som sakt tidigare. Jag slutade en litet tag eftersom jag fick så mkt hat

efter det. Han berättar mer och sen lägger vi på. Filmen har tagikt slut men

det gör inget för mig att jag missat slutet, jag vet redan allt som händer.

Efter texterna rullar på och dom vissar alla som varit med. Sara sänker

volymen och frågar: '' Vem var det ?''

'' Det var Fredrik Björnstam, han frågade  om jag ville vara med i en reklam.

Jag tackade ja, vi ska börja filma nästa vecka så jag får nog sitta ner i reklamen

eftersom jag inte kan stå helt bra med foten... Han ska mejla mig manuset.

'' Vad kul!'' tjuter hon och ler. Vi tömmer vårat fotbad och börjar med manikylen

(stav!!). När vi hållt på en stund vänder sig Sara plötsligt om och säger

'' Visst är inte Harry bara för söt!?!?'' Jag blir lite chockad

'' Jo visst.. Han är väll inget fel''

'' Han är så urgullig! Har jag typ jämt tyck! Men jag tror inte han tycker

lika om mig'' Säger hon lite sorgset. Då kommer jag på vad Harry gjorde när

jag frågade om jag fick smsa henne och fråga om hon ville komma när vi

kolla på film hemma hoss Liam föra veckan.

'' Han gillar dig!!! Det vet jag!!! Varje gång jag nämner dig glittrar det till

i hans ögon, ungefär så som det gjorde på Lou första gångerna han såg mig''

'' OMG! Herregud!! Men vad ska jag göra?!'' säger hon och är överlycklig

'' Haha du får vänta til rätt tillfälle, prata med han och få kontakt med honom''

Hon ler och jag tror hon fantiserar till en värld där hon och Harry är ett

lyckligt par... Ja det ser ut så iallafall på hennes blick...

'' Jag har beställt pizza'' säger jag och försöker få henne tillbaka till verkligheten

igen.

'' Åh ja vad trevligt!'' säger hon och flinar. Precis så hör vi hur nån sätter nyckelen

i låset och vriden om så dörren öppnar. Jag stelnar till av skräck men jag hör

deras röster mjuknar jag till och ler.

'' Stäng dörren efter dig Harry!'' ropar Louis

'' Jag ska, jag ska!'' Svarar Harry tillbaka. Killarna kommer in i vardagsrummet.

Det är bara Louis, Harry och Niall.

'' Hej '' säger jag. Louis kommer och sätter sig brevid mig.

'' Vilken snygg frissa!'' säger han. Jag pressar fram ett leende men jag tror

att jag mest rodnar. Jag tittar lite på Sara men hon kollar bara på Harry

och Harry tittar faktist på henne!! Det plingar på dörren

'' Det måste vara våran pizza!! '' Ropar jag glatt.

'' jag kan öppna så du slipper gå men din skadade fot'' säger Lou.

''okej'' svarar jag.

'' Pizza?! YESS!!!! '' Niall skrattar och hoppar runt som en lycklig 5 åring dagen

innan julafton.

'' Men du får inget'' retar jag Niall.

'' Mähh!'' säger han och ser ledsen ut

'' Jag skämta bara!'' Skrattar jag, Lou kommer in med 2 pizza kartonger och

Niall hoppar på en av kartongerna och ryker upp en pizza bit.

När vi ätit och är mätta plockar jag och Sara undan våra prylar och hon och 

dom andra går hem

Jag och Louis går och lägger oss. När vi ligger i sängen kryper jag närmare Lou.

Jag kramar hans arm och lutar huvudet mot hans axel. Han pussar min panna.

Det ända jag behöver är att känna hans värme och kärlek. Jag vill inte drömma

mer mardrömmar, jag orakar inte...

Av Rakel - 22 juni 2013 13:57

Man blir lycklig i hela kroppen när man ser dom !     

Av Rakel - 22 juni 2013 12:13

Asså ja, gud det är ni !!! <3
Jag har haft andra bloggar men aldrig fått kommenter eller så många sidvisningar och nya läsare ! <3 Tack <3 Visst, det kanske inte är jättemånga nya läsare men det är många för mig !

Här är några random men också söta bilder på... Ja ni vet vilka !
(ja, jag tog skärmbilder)

Tidigare månad - Senare månad
Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards