svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Tell Me A Lie #16

Av Rakel - 15 februari 2014 21:42

'' Förlåt att jag störde... Um.. jag kan gå'' säger jag och vänder på klacken men Liam tar tag i min arm

'' Nej det är okej... Um... Du kan stanna'' han tittar ner i marken

 

Från: Zayniii <3

Förlåt kommer om 10 minuter, puss xx

 

Jag suckar

'' Okej.. Varför inte''

________________________________________________________________________________________

             

Jag går sakta in i rummet. Bjöd Liam precis in mig i hans rum? Han kommer säkert döda mig.

'' Spring här ifrån medans du kan'' säger en röst innom mig... Nej nej skärp dig Nat. Var inte så feg. Vad har hänt med dig? Stora tuffa Nat? Var tog hon vägen? Fan ta dig Liam, han tar fram en sida som jag aldrig har framme... Räddsla. Jag kollar mig omkring och går längre in i rummet. Det är rätt stort. Liam tittar lite snet på mig. Han tar några steg mot mig. Han öppnar munnen för att säga något. Hoppas det är en ursäkt för att ha varit en idiot... Men han säger inget. Det blir en obekväm tystnad

'' Kommer du be om ursäkt eller vad?'' frågar jag, argare än jag tänkte

'' Ursäkt? för vad?'' han låter lite förvånad 

'' Du har stirrat på mig hela tiden'' han svarar inte utan går bara närmare mig. ''Zayn kommer när som helst'' säger jag snabbt i panik. Han flinar

'' Jag ska inte skada dig. Ta det lungt'' säger han. Han lägger en av mina hårslingar bakom mitt öra. Jag andas djupt, fortfarande i panik. Tänk om Zayn kommer nu?! Snart känner jag hans läppar mot mina. Vad i helvete... Vad håller han på med?! Jag vill men kan inte kämpa emot. Han är för stark och jag kan inte röra mig. Kyssen är absolut inte perfekt. Inga gnistor eller nåt. Allt är bara obekvämt och jag vill bara försvinna. Han tvingar in sin tunga i min mun jag försöker kämpa emot men jag kan inte

'' Släpp mig'' väser jag men han slutar inte. Jag känner hur ännu mer panik kommer och det bränner bakom ögonen. Vad håller han på med!? En tår glider ner för min kind. Till slut slutar han och tar nåra kliv bakåt

'' F-förlåt... Men...'' han tystnar. Jag andas snabbt och stirrar på honom. 

'' Men vadå?! Hade du tänkt att våldta mig också eller?!'' nästan skriker jag

'' Nej självklart inte. Jag brukar inte direkt göra så här! Okej?!'' han ser upprörd ut

'' Men varför gjorde du det då!? Du har en tjej!''

'' Du får inte säga till Sophia!''

'' Då säger inte du nåt till Zayn

'' Okej!''

'' Bra!''

'' Bra!'' vi stirrar på varandra i vad som känns som timmar.

'' Det är bara det att... Ända sen jag såg dig har jag velat bli din vän men du verkar så... tuff och så... Och sen började jag tänkta mer på dig och dina läppar...'' han tittar ner i golvet. Jag stirrar förvånnat på honom. Jag tuff? Det är han som är världskänd...

'' Mina läppar?'' frågar jag och höjer på ögonbrynen

'' Ja.. Dom är så perfekta och se dig och Zayn..''

'' Oh herregud Liam! Håll käften! Du har en tjej och jag tillhör Zayn! Bara glöm det här! Detta har aldrig hänt! Okej?!'' Vad är det för fel på honom?! Det knackar på dörren. Helvete! Jag springer till speglen och torkar bort dom få tårar som kommit. Liam går och öppnar dörren och där står Zayn. Han ler mot oss men sen försvinner hans leende. Han måste ha känt den obekväma stämningen 

'' Hej?'' sägen han försiktigt

'' Hej'' säger jag och tar hans hand och öppnar dörren och går ut. 

'' Jag kom ju nyss...?'' frågan han när vi är ute i korriden igen

'' Jag vet. Tack... vart är vårt rum?'' frågar jag snabbt.

'' Där borta... Nat har det hänt nåt?'' vi börjar gå till vårt rum

'' Nej'' 

'' Okej...'' Vi går tysta hand i hand. Jag vägrar att släppa hans hand. Jag kommer ALDRIG lämna honom och speciellt inte för en sån idiot som Liam. Vi stannar utanför vår dörr och Zayn låser upp. Rummet ser ungefär likadant ut som Liams. Här känner jag mig trygg. Eller ja, inte kanske just här men här med Zayn. Jag kramar om honom och lägger huvudet mot hans axel och låter tårarna rinna

'' Nat? Gråter du?'' säger Zayn oroligt men jag svarar inte. ''Vad har hänt?'' jag svarar fortfarande inte. Jag vill inte svara.. Orkar inte.. Vågar inte. Vill bara glömma allt som har hänt. Zayn säger inget mer. Han har nog fattat att jag inte vill prata om det. Han är så bra på det sättet. Han vet alltid vad som gäller.


Liams perspektiv. Några minuter tidigare 

Det knackar på dörren. Det är såklart Zayn. Nat springer fram till speglen och torkar bort hennes tårar... Jag kysste henne mot hennes vilja... Nej nej... Jag HÅNGLADE med henne mot hennes vilja. Hur kunde jag? Jag går och öppnar dörren. Zayn ler. Vad ska jag säga? Tjena mannen jag hånglade precis med din tjej mot hennes vilja. Men det är okej ellerhur? För vi är ju bästa vänner? Nej tror inte det... 

'' Hej?'' säger han

'' Hej'' svarar Nat och drar iväg med honom. Jag visste det. Hon kommer aldrig förlåta mig.... Hon kommer säkert berätta för Zayn och Sophia... Hon kommer säga det till ALLA. Vad ska jag göra? Zayn kommer bli as förbannad på mig. Sophia kommer dumpa mig och snart vet hela världen vilken idiot jag är. Alla kommer hata mig... Jag sätter mig i sängen med huvudet i händerna och bara tänker. Jag kan förlora ALLT nu. Efter en stund durrar min mobil till. Den ligger i bakfickan på mina byxor så hela jag hoppar till. Ett sms från Zayn. Helvete han kommer mörda mig


Från: Zayn 

Hej, jag vet inte vad som har hänt men Nat är jätte ledsen men hon säger inget. Vet du vad som kan ha hänt? Du var ju den sista hon var med innan mig


Hon sa inget. Hon berättade inte! Jag klarar mig!!! Men vad ska jag svara?!


Till: Zayn 

Nej jag vet inte, tyvärr


Känner mig verkligen dum. Nat är ledsen och jag ljuger för Zayn. Han kommer bli jätte orolig. Allt är mitt fel... Men jag ska vara glad nu, eller hur? Hon sa ju inte till nån. Det ska jag vara glad över. Jag går in till badrummt och tar en dusch. Det kan jag verkligen behöva


Nathalies perspektiv: 

Ush... Jag vet inte hur många gånger jag borstat tänderna nu. Jag har tagit tandtråd och munskölj och en lååång dusch men minnerna från Liam och förut vägrar att lämna mitt huvud. Zayn knackar på dörren

'' Klar snart?'' frågar han och skrattar lite. Jag har varit här inne i mer än en och en halv timme

'' Mm'' jag låser upp dörren och öppnar men återvänder sen till speglen igen och lägger på ett nytt lager mascara och puder. Zayn ställer sig bakom mig och lägger sina händer på mina häfter

'' Du är fin utan det där'' viskar han till mig. Jag ler bara till svar, mycket medveten om att det inte är sant. Det är bara en sak killar alltid säger. Han kysser mig på kinden. ''Jag menar det'' fortsätter han men jag skakar bara på huvudet. Han flinar och kysser mig på halsen. ''Vi ska gå ner i matsalen och äta middag med dom andra om ungefär en kvart'' säger han. 

'' Dom andra..? Som typ Liam?'' frågar jag. Varför sa du så?! Idiot 

'' Um ja?'' Han tittar konstigt på mig men jag säger inget mer. Jag borstar håret och byter kläder. Jag känner inte riktigt för att äta tillsammans med Liam så jag ringer Elvis och bestämmer at vi ska ses utanför och gå och käka ihop. 

'' Du, jag äter med Elvis istället. Vi ska till stan, hon ville testa en ny resturang'' säger jag till Zayn

'' Visst, ha kul'' säger han. Jag kollar på mina kläder, svarta byxor, grå tröja med en vit tröja under och en scraf. Det måste va bra. Jag går ut och mötter Elvis. Hon tittar ut på alla fansen

'' Juste... Alla dom'' säger jag och ler snett. Orkar inte med fler männsikor idag. Några fans vinkar åt oss och vi vinkar tillbaka. Dom filmar oss och hoppar upp och ner. Går dom aldrig?

'' Niall sa att dom kunde övernatta ibland'' säger hon och skrattar

'' Du skämtar?'' jag ser häpen ut. Seriöst?

'' Nepp hahah'' Jag öppnar dörrarna och försöker ta oss ut. Det är inte jätte svårt för många bryr sig inte om oss. Vi går till ett ställe som ligger nära och beställer mat.

'' Så... Vad var det du var tvyngen att berätta?'' frågar Elvis nyfiket. Jag måste berätta för henne. Jag litar på henne. Visst, jag litar på Zayn också men det skulle kunna förstöra hans och Liams vänskap och sen hela bandet. Jag ruskar av mig tanken och börjar berätta. Vi sitter vid ett bord längst in så ingen hör oss. När jag sakt allt ser Elvis helt förvånnad ut

'' Vänta vänta... Lät du honom kyssa dig?!'' säger hon högt.

'' Håll tyst vi kan inte säga det högt då skulle folk tro att jag var otrogen'' säger jag och sparkar till henne

'' Lät du honom kyssa dig?'' säger hon tystare

'' Nej självklart inte men har du sett hans armar? Inte ens jag kunde kämpa emot. Han var skit stark'' jag börjar må illa igen.

'' Var han bra då?'' frågar hon med ett flin. Herregud hon får saken att låta bra... Det är därför jag älskar henne och ville berätta detta för henne

'' Bra på att kyssas? Venne jag kämpade ju bara emot'' hon suckar men jag skrattar bara. 

'' Ska vi gå tillbaka?'' frågar hon efter ett tag. 

'' Visst'' säger jag och vi ber efter notan och går sen tillbaka till hotellet

________________________________________________________________________________________

1. jag har ingen anning om detta bliv för långt nu

2. Hoppas ni gillar det :) Bliv ganska nöjd ändå hahaha

3. Ok ok så detta dröjde inte så länge iallafall

4. Märkte det nu när jag läste egenom att det gick värligt ''fort'' framåt eller vad jag ska säga. Att mycket hände på kort tid :/ säg till om det bliv bra eller dåligt. Kändes lite konstigt jag vet inte

5. Kommentera om du existerar lol <3

 
 
Ingen bild

1D

19 februari 2014 13:02

Hej jag älskar dina 1D noveller!♥
ha en bra dag!

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se

Rakel

20 februari 2014 23:13

Hej, tack så mycket (:
Dsm!

 
Tezzy

Tezzy

20 februari 2014 09:23

Jättebra som vanligt! Längtar tills nästa :3

http://tezzysmusic.bloggplatsen.se

Rakel

20 februari 2014 23:14

Hahaha tack :)) x

 
Daniella

Daniella

21 februari 2014 23:00

Underbart, as always <3 xx

http://sadness.bloggplatsen.se

Rakel

22 februari 2014 13:54

Aw tack (: x

 
Matilda

Matilda

26 februari 2014 08:21

Suuuuperbra som vanligt! :) Btw kan du kolla in våran blogg och lämna någon liten kommentar ? <3 :)

http://Directioners4ever.bloggplatsen.se

Rakel

26 februari 2014 21:21

Tack :)) Visst varför inte haha x

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards