svenska1dlover

Alla inlägg under mars 2014

Av Rakel - 28 mars 2014 21:53

Fuck of

Jag var typ klar med kapitelet och jag sparar för att jag ska äta men när jag kommer tillbaka är skiten borta. Detta är inte direkt första gången det händer. Asså åhhhhh varför?! xCCC

Kanske bara borde lägga ner bloggen? Vem läser ens? Får typ inga kommentarer längre och har inte ork att forsätta blogga. Som ni kanske vet är jag rätt deppig och skit. Att starta bloggen var en av de roligaste sakerna ever men seriöst. Bloggar känns lite... ute. Idk hur jag ska säga det men.. Jag har inte tid för allt och just nu.. Jag orkar inget. Är trött på allt och alla. Okej, ska inte berätta för det är inget ni vill veta men jag har tänkt att sluta blogga. Liksom dom flesta av mina kompisar jag fått här har slutat kommentera och besöka min blogg, andra har slutat blogga helt. Jag vill inte sluta.. Eller jo, på nåt sätt vill jag det. Gud, jag är inte bra på att ta beslut. Men jag får se hur det blir. Vill fortsätta med ''Tell Me A Lie'' för har en världigt bra ide om den :(( Eran tanke; What? Den är ur tråkig. Jag vet. Men den kommer bli mycket bättre. Om jag nu skulle sluta blogga ska jag nu lägga upp Tell Me A Lie på wattpad istället, men det blir ju inte samma sak. Här kan jag ju skriva andra saker också.. Haha ni märker nog att jag har riktigt svårt att bestämma mig xD Hursomhelst, vi får se. Kommer inte bara sluta skriva sådär, skulle säga till. bara så ni vet :)

Av Rakel - 9 mars 2014 16:53

'' Var han bra då?'' frågar hon med ett flin. Herregud hon får saken att låta bra... Det är därför jag älskar henne och ville berätta detta för henne.

'' Bra på att kyssas? Venne jag kämpade ju bara emot'' hon suckar men jag skrattar bara.

'' Ska vi gå tillbaka?'' frågor hon efter ett tag

'' Visst'' säger jag och vi ber efter notan och går sen till hotellet.

________________________________________________________________________________________

       

Vi sitter i bussen på väg till nästa land. Är inte riktig säker på vilket land det är, har inte bryt mig tillräckligt mycket för att ta redo på det men jag tror det är Tyskland. Bussen stannar

'' Vi ska bara tanka och gå in på den här macken och köpa nåt att äta'' säger Zayn

'' Okej'' svarar jag

'' Hänger du med in?'' frågar Elvis men jag skakar på huvudet

'' Okej men jag köper med något till dig'' Säger Zayn och jag ler tillbaka. Är inte jätte hungrig men även om jag skulle sakt nej skulle han ha köpt nåt ändå så det är bäst att bara hålla med på en gång. Jag märker att alla har klivit av bussen förutom... Liam... Fan. Varför varför varför varför? Jag slänger en snabb blick mot dörrarna men dom har redan gått in på macken. Kanske jag kan springa in till Zayn och välja vad jag ska ha eller gå ut till Lou och Paul som tankar? Jag kollar brevid mig där Lux sitter... Jag kan ju i och för sig bara sitta här och leka med henne så kanske Liam låter mig va? Liam sitter i andra sidan av bussen men jag kan känna hans blickar på mig. Jag sitter i en soffa längst bak i bussen, det står ett bord framför mig. Man kan fälla bort bordet och göra soffan till en säng. Framför mig är det som en gång men sängar på kanterna, liksom upp på väggarna som lådor. På en sida finns en dörr till en toalett. Efter 'gången' sitter den som kör och det finns en till soffa där. Det finns en utgång där framme och en här bak. Liam sitter i soffan där framme.

'' Hej Lux, vad har du där?'' frågar jag Lux och hon tittar glatt mot mig och vissar hennes nalle björn. ''Vad söt. Vad heter den?'' 

'' Nalle'' fnissar hon

'' Heter den Nalle?'' hon nickar till svar och ler. Hon är så himla söt och glad hela tiden. Efter en stund kommer dom andra in igen. Zayn har köpt kaffe och en stor bulle till mig. Han sätter sig i andra sidan av soffan och läser en tiding. Elvis sätter sig på andra sidan av Lux och börjar prata och leka med henne och Nalle medans jag tittar på. Bussen börjar åka igen. 

'' Nat?'' frågar Zayn

'' Mm?'' jag tittar upp mot honom. 

'' Vad är detta?'' frågan han och lägger fram ett uppslag från tidning på bordet framför mig. Jag läser artiken om och om igen.

''För ett par dagar sen syndes Nathalie Franks med sin vännina Elvira Kellholm på en resturang i Moskva. Det hördes klart och tydligt att Nat hade varit otrogen mot pojkvän Zayn Malik från pojkbandet One Direction. Vittnen hörde att hon sa att hon hade kysst en annan, ingen mindre än en annan medlem från 1D!'' står det. Jag stirrar på texten. Elvis hänger över min axel och läser också. Eller läser och läser, vi både stirrar nog bara på texten

'' Nå..?'' frågar Zayn

'' Jag har ingen anning om vad det där är'' säger jag snabbt

'' Nej vi pratade bara om en film'' fyller Elvis i. Tack jag älskar dig

'' Okej...'' 

'' Och för den delen ser jag ingen andledning till att ens tänka på detta jag menar du kysste ju faktiskt Rebecka så'' säger jag innan jag hinner tänka. '' Fast det var ju äkta och detta är ju inte på sant'' försöker jag släta över det med. Elvis tittar bara på mig med en är-du-dum-i-hela-huvudet blick och Zayn stirrar bara på mig. Liam tittar på oss, han har nog fattat eftersom han sitter med samma tidning och läser

'' Hursomhelst... Um.... Nu kommer antagligen hela världen hata dig igen'' suckar Zayn. Åhhhh jag visste att vi skulle ha varit mer försiktiga!

'' Tror du på mig?'' frågar jag försiktigt och tittar ner.

'' Såklart jag gör. Media säger oftast bara fejk saker'' ler han och pussar mig på kinden. Jag ler tillbaka. Ska jag va glad eller ledsen? Han tror på mig men jag ljög ju.. Jag har faktiskt kysst Liam... Men mot min vilja så det kan inte räknas, eller hur? Och det var ju inget mer än en kyss så jag ljuger ju inte helt. Fast i och försig så försökte han ju hångla också... Men det spelar väll ingen roll? Nej nej det var inget. Vi båda var ju överens om att det aldrig hände så ja. Inget har hänt. Fast det hindrar ju inte fansen att hata mig.. Kanske dom inte kommer? Eller kanske dom gör. Varför oroar jag mig så mycket?! Ja varför Nat? Varför? Kanske för att du inte vill att hela världen ska hata dig igen?! kanske det..

Zayn lämnar oss och går fram till där nu alla killarna sitter. Elvis armbågar mig i sidan 

'' Aj'' väser jag och blänger på henne

'' Han trodde på dig iallafall'' viskar hon så inte nån ska höra

'' Mm'' muttrar jag tillbaka

'' Men.. Vad ska du göra om alla börjar hata dig igen''

'' Jag... Jag vet inte. Zayn kan inte stå upp för mig igen så jag måste göra detta på egen hand. Jag menar alla kändisar har ju gått igenom nåt sånt här... eller?'' Men du är ingen kändis. Hon ger mig en konstig blick

'' Vänta vänta... Är du kändis nu också!?''

'' Shh... Var inte så högljud du vet hur det gick sist'' 

'' Vadå? Så nu är det mitt fel att alla fick reda på det? Iallafall.. När blev du kändis?'' 

'' Men blondie nej jag är ingen kändis''

'' Men du sa ju-''

'' Idiot'' suckar jag. Jag tittar upp och märker att Lou tittar underligt på oss men hon verkar inte ha hört nåt. Men vad ska jag göra? Vad om Liam säger nåt? Då är jag helt körd. Men jag verkligen inte be Zayn om hjälp, jag måste klara detta själv. Varför ska jag vara så himla dramatisk? Hallå du är Nathalie Franks! ingen dramaqueen. Du ska vara cool och inte bry dig om vad andra tycker! Vad har hänt med mig igentligen? Jag menar Liam tar fram räddsla i dig och Zayn tar fram... Ja vad fan är detta? Han får mig att bry mig om allt och vara.. orolig

________________________________________________________________________________________

Bahahahaha detta kapitel suger... Och det bliv kort men ni kan ju kommentera iallafall (:

Det kanske är lite stavfel men orkar inte läsa igenom


Har ni hört att 5SOS kommer till sverige den 31 mars? Jag vill så gärna gå men jag måste få veta mer info om det annars är jag körd :(( Liksom var ska det va? Som jag fattat är det en gratis konstert och att dom bara kommer köra några akustiska låtar?.. eller? 


---

Av Rakel - 5 mars 2014 21:05

Jag har inte uppdaterat på ett tag, förlåt för det. Men det är för jag att jag har haft sjuuuuuukt mycket med skolan just nu. Har legat efter i mycket och nu med alla Nationella prov och skit :/ Men förlåt, vill att ni ska veta varför. 

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Skapa flashcards