svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Tell Me A Lie #15

Av Rakel - 7 februari 2014 16:30

'' Nat, jag känner dig. Jag vet när du ljuger. Om det är något som gör dig osäker, snälla säg det. Jag finns för dig'' ska jag säga...? han ställer sig upp

'' Zayn..'' han tittar ner på mig ''älskar dig'' säger jag. Han böjer sig ner och pussar min panna. Men jävla fegis Nat.. nej det är nog bäst att hålla Liam saker för sig själv

________________________________________________________________________________________

       

3 veckor senare: 

Om ungefär en timme börjar killarnas konstert här i Ryssland, Moskva. Vi sitter backstage i ett rum med 2 soffor,1 fotölj, 1 bord men snacks/godis och lite prylar här och där som stolar och ett piano. Jag sitter i soffan brevid Lou, killarnas hårstylist. Hon är riktigt cool och snäll. Vi har pratat en stund om kläder och hår. Eller ja, hon pratade och jag låsades förstå. Lux sitter i mitt knä och leker med mitt hår. Liam sitter i fotöljen och kollar på mig men jag ignorerar honom. Jag börjar tröttna på honom. Vad är hans problem? säg det istället för att stirra på mig... Zayn slår sig ner imellan mig och Lou

'' Vad pratar ni om då?'' frågar Zayn

'' Jadu, lite om kläder och hår haha'' skrattar Lou. Niall och Elvis sitter i andra soffan. Niall försöker lära Elvis Little Things på gitarr. Hon hållen hans gitarr i knät och han sitter bakom henne och vissar akorden. Harry kommer in i rummet, han har ingen tröja. Oh herregud vilka muskler han har. Visst, det är inte första gången har går utan tröja men det är svårt att inte imponeras. Jag kan se hur Elvis lyfter upp blicken och tittar på honon men hon kommer snart på sig själv och kollar ner på gitarren igen. Harry flinar och gör någon udda dans med överkroppen 

'' Där är du Harry! Kom nu vi måste börja fixa ditt hår'' säger Lou och tar fram en stol och en väska full med hårgrejer

'' Nepp'' säger Harry och vänder på klacken

'' Harry!!'' suckar Lou.

'' Jag hämtar honom'' säger Paul och går iväg efter honom. 

'' Kom'' säger Zayn och tar min hand. Han ställer sig upp och jag sätter ner Lux på golvet. Han drar med mig ut från rummet

'' Vart ska vi...?'' frågar jag men han svarar inte, istället öppnar han bara en dörr till deras omklädningsrum. Vi går in och han stänger dörren efter oss

'' Vad gör vi här?'' skrattar jag och sätter mig i en fotälj under tiden Zayn går till hans kläder. Han drar av sig tröjan. ''Z-zayn...'' jag försöker hålla blicken på hans ansikte. 

'' Här'' säger han och kastar några tröjor på mig. Jag tar upp dom en och en och kollar på dom ''Vilken ska jag ha?'' frågar han sen. Jag börjar skratta. 

'' Den'' svarar jag och kastar en svarttröja med rött tryck på över hans huvud. Han sätter på sig den och går som en model igenom rummet.

'' Hahaha jättesnyggt'' skrattar jag och kastar en skinnjacka till honom. Han tar på sig skinnjackan över och fortsätter leka model.

''Kom hit min lilla model'' säger jag och sträcker ut armarna efter att han har provat en del olika kläder. Han böjer sig över mig där jag sitter och jag lägger armarna om honom. Våra läppar mötts.

'' Minns du hur vi jämt lekte model när vi var mindre?'' frågar han 

'' Vi var typ 7-8 år'' säger jag och skrattar

'' Vi klädde ut oss. Du var jämt prinssesa och jag var en pirat'' skrattar han

'' Jag tror jag till och med har kvar klänningen'' fnissar jag. Han lyfter upp mig och sätter sig i fotäljen och mig i hans knä. Jag ler mot honom. Han håller ett fast grepp runt mig. Jag drar min hand genom hans hår, han suckar bara så jag ruffsar till det

'' Nu gick du över gränsen' säger han och ruffsar till mitt hår. Jag börjar skratta igen och kysser honom. Snart känner jag hans tunga glida in i min mun och jag lägger mina armar runt hans nacke.  

'' Zayn vi börjar nu!'' Liam rycker upp dörren men han tystnar när han ser oss. Vi båda hoppar till och tittar på Liam och sen på varandra. Vi ställer oss snabbt upp

'' Okej, tack att du sa till'' säger Zayn

'' Mm'' Liam går iväg

'' Vad hände med honom?'' frågar Zayn förvånat. Hmm... låt mig tänka... Han gillar inte mig

'' Venne'' svarar jag och rycker på axlarna

 

Jag och Elvis står längst fram och kollar på konserten. Vi står brevid ett 2 jätte snälla tjejer som vi pratat med. Dom tyckte vi var as coola haha. Zayn hade rätt, jag skulle få mina egna fans... Känns bara så konstigt. Jag har liksom inte gjort nåt speciellt. Just nu sjunger dom Kiss You. Tjejerna brevid oss sjunger med och skriker. Dom har stått och skrikit och gråtit under hela konserten, precis som resten av publiken. Wow, killarna betyder verkligen mycket för många. 

'' Asså du är så himla lycklig!!'' skriker en av tjejerna till mig '' Jag älskar Zayn så himla mycket han är andledning till att jag ler! Han räddade mitt liv! kan du hälsa honom det?'' nu gråter hon ännu mer

'' Absolut det ska jag göra'' säger jag och ler

'' Tack så himla mycket! Kan du ge honom den här också'' frågar hon och ger mig en lapp med hennes twitternamn på

'' Såklart'' jag tar emot lappen och hon hoppar upp och ner och kramar mig. Sen tar vi bilder med dom.

Efter konsterten skyndar sig killarna och Paul och andra vakter till bilar som tar dom till hotellet men jag och Elvis åker med Lou och Lux. Vi försöker smyga ut utan att många ska få syn på oss. Lou's bil står nära arenan. Några tjejer får såklart syn på oss och springer fram till oss. 

'' Aww omg Lux!!'' säger en av tjejerna och Lux ler blygt mot henne

'' Tyvärr tjejer men vi måste åka'' säger Lou och sätter in Lux i bilen. Tjejerna suckar men tar lite bilder och springer sen iväg. Lou kör och jag sitter i andra framsättet, Lux och Elvis sitter i baksättet. Vi åker förbi några som vinkar åt oss. Jag vinkar tillbaka och dom börjar skrika och hoppa upp och ner. Wow, är det allt som händer jämt? Dom skriker, gråter och hoppar upp och ner för vad man än gör?

'' Ni vänjer er'' säger Lou som om hon läste mina tankar. Jag tittar på henne och skrattar lite. Vi sitter tysta hela tiden. Det är inte obekvämt med tystanden men på nått sett irriterande... När vi äntligen kommit fram till hotellet efter ungefär 15 minuter så är det massa tjejer och säkerthetsvakter överallt. Det är ett staket uppställt runt ingången som en står entré. Tjejerna står tätt bakom det som i ett led och hoppas på att killarna ska komma ut. När vi kliver ur bilen mötts vi massa skrik. Jag ler och tittar upp mot hotellet. Det är gigantiskt. Några vakter släpper in oss innanför staketet. Och där, i ett föster ser jag Zayn som tittar ut. Antagligen för att han undrade varför alla skrek. Han mötter min blick och ler. Många tjejer följer min blick och får syn på Zayn, vilket får dom att skrika ännu mer. Snart så tittar alla upp på honom och skriker. Niall drar undan en gardin och knuffar bort Zayn. Har öppnar fönstret. 

'' JAG VILL HÖRA ER SKRIKA'' skriker han. Men idiot, som om dom inte redan skriker öronen av oss. Såklart börjar alla skrika ännu mer. 

'' ELVISSSS'' skriker Niall. Hon kollar upp 

'' VAD VILL DU?'' skriker hon tillbaka

'' KOM HIT! JAG SAKNAR DIG'' Han skrattar och hon ger honom en släng kyss. Tjejerna börjar skrika ännu mer, trodde inte det gick.. Elvis springer in i hotellet så jag följer efter. Vi har bokat hela hotellet så det är ingen annan här. Min mobil plingar till


Från: Zayniii <3 

Kom till rum 204 ;) x


Jag svarar inte utan drar bara med mig Elvis och leter efter rum 204. Det ligger på våning 4, där dom lyxigaste rummen finns.

'' Jag ska gå och leta rätt på Niall'' säger Elvis och går iväg innan jag hinner svara. Jaha? Tack då dissare.. Efter en liten stud hittar jag rummet och knackar på. Dörren öppnas och där står Liam. Han ser förvånad ut.

'' Um.. Zayn smsade och sa att jag skulle gå hit...'' säger jag. 

'' Oh... Aha.. men han har inte kommit än...'' han tittar osäkert på mig. Jag tar upp mobilen


Till: Zayniii <3 

Jag är här men var fan är du?


'' Förlåt att jag störde... Um.. jag kan gå'' säger jag och vänder på klacken men Liam tar tag i min arm

'' Nej det är okej... Um.. du kan stanna'' Han tittar ner i marken


Från: Zayniii <3 

Förlåt kommer om 10 minuter, puss xx


Jag suckar

'' Okej.. Varför inte''

_______________________________________________________________________________________

Jamen asså shit 

Jag vet att jag sa att detta kapitel skulle komma tidigare :( förlåt :******

Tack ännu en gång att ni läser bloggen ändå :)

Kommentera gärna, hoppas ni gillar detta hahaha


Nu ska jag kolla Pretty Little Liars bye lovers <3

 
 
Ingen bild

1D

7 februari 2014 16:55

Hej dina 1D noveller är så bra!!!♥♥
ha en trevlig fredag kram!♥

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se

Rakel

8 februari 2014 10:10

Heej, tack så mycket :) x
Dsm, kram!

 
Freia

Freia

7 februari 2014 22:30

Superbra som vanligt!! :D

http://enkopingsryttare.horseworld.se

Rakel

8 februari 2014 10:11

Tack :D

 
Matilda

Matilda

10 februari 2014 15:20

Bäääästa! När kommer nästa? :) <3

http://Directioners4ever.Bloggplatsen.se

Rakel

11 februari 2014 07:34

Tack haha :) snart hopppas jag x

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards