svenska1dlover

Alla inlägg under september 2013

Av Rakel - 27 september 2013 17:36

''Du slåg mig inte... Du tyckte om det!'' Säger Zayn och ler. '' du har fortfarande känslor för mig!''

'' Självklart inte din dumma idiot!'' säger jag surt. Zayn tittar bara på mig med en glad min

'' Gör du visst'' han flinar.

'' Varför skulle jag?!.... eller svara inte på det...'' Han fortsätter flina. Jag vänder mig mot Elvis men hon står bara och glor på Niall

'' Elvis kom nu, vi går hem'' säger jag och drar med Elvis hem. Denna gång stoppar ingen mig. Jag ser hur Zayn tittar efter mig

________________________________________________________________________________________

           

'' Vart ska vi?'' frågar hon sakta

'' Hem..'' Jag tittar inte på henne, bara rakt framför mig

'' Okej men kan vi svänga förbi hemma hoss mamma och pappa först? Har lite grejer där som jag tänkte ta med mig''

'' Visst'' Vi går hem till henne


Jag sitter på Elvis säng under tiden hon packar ner saker i en ryggsäck. Jag sittar fortfarande inte på henne. Jag kan inte hålla tankarna i styr. Vad vill han? Varför gjorde Elvis så här mått mig? Zayn... zayn... Zayns vackra ögon, Zayns snygga hår, Zayn fina leende, Zayns stora muskler, Zayns tatueringar... Zayn... Men mest av allt tänker jag på kyssen. Varför jag inte gjorde något även om jag ville? Jag vet att någonstans finns det känslor kvar för honom, och dom känslorna kom fram idag.

'' Klar!'' Elvis tittar glatt på mig men märker att jag är deppig. '' förlåt...'' säger hon

'' Det är okej, fattar att du vill vara med Niall men varf-'' jag bliv avbruten

'' Tror du det var därför jag gick bakom din rygg?! För att få vara med världens snyggaste kille?! Nej! Jag vill bara att du ska vara glad igen'' jag svarar inte utan suckar bara. Hon sa det förut men jag tror inte på det.

'' Jag är visst glad...'' säger jag tillslut. Hon sätter sig brevid mig.

'' Dumbom! Jag menar riktigt glad. Så som du var när du var med Zayn. Lyssna, en sån vänskap du hade med Zayn har jag aldrig sett förut. Jag är och var ofta avensjuk på att vi aldrig kommer få en sån vänskap. Jag vet vad han gjorde men jag vet också att du igentligen vill förlåta honom men du tror att det är fel. Han älskar dig och du älskar honom, tänk på saken...'' Jag känner hur tårarna bränner bakom ögonen för hon har rätt. Jag älskar honom men jag hatar honom också. 

'' Juste!!! Jag måste till jobbet!! Det var någon kvälls möte om... någonting... fan! Det glömde jag!! jag möter dig hemma'' Elvis skyndar sig iväg. Jag skrattar lite åt henne. Hon glömer jämt bort viktiga saker. Jag tar på mig skorna och börjar gå hem. Det är många som är ute just nu. antagligen för att one direction är här för alla som jag går förbi pratar om det.

'' Åh herregud!!! Fattar inte att jag träffade dom!!! Harry kramade mig och sa att han älskade mig!!'' Säger en tjej

'' Men gud!! Zayn är ju så snygg!! Och att han är här ifrån!! Jag lovar, vi kommer gifta oss!!'' Säger hennes kompis. Dom ser ut att vara ungefär 14 år. Jag kan inte låta bli att lee, lycka till tänker jag till henne som ska gifta sig med Zayn. Jag går förbi ett nytt par tjejer. En av tjejerna och skärsår på armarna och svarthår. 

'' Jag fattar inte att jag äntligen fick chansen att tacka killarna för att räddat mitt liv!!'' Säger hon. Jag går lite saktare

'' Och jag fick chansen att tacka dom för att ha räddat min bästa väns liv'' säger den andra och ler. Kan killarna verkligen ha gjort något så specielt. Hur kunde lilla Zayn från lilla Bradford rädda någons liv...?

Jag skyndar mig hem. En bit bort hör jag några killar prata och skratta. Jag kollar ner i marken så ser inte vilka det är men orkar inte mötta någon jag känner.

'' Nat...halie?'' Jag tittar upp. Nämen där står dom ju, one direction...

'' åh inte du igen'' säger jag till Zayn och himlar med ögonen. Han tittar bara på mig. Seriöst, vad är oddsen att träffa honom igen?!

'' Zayn vi drar till hotellet!'' Säger killen med krullig hår som jag tror är Harry.

'' Visst, Nathalie du har väll träffat killarna?'' frågar han mig

'' Ja självklart! Jag har åkt ända till London och träffat dom i smyg!'' säger jag sarkastiskt och himlar med ögonen igen. Men han blir inte arg på min atityd. Istället säger han vem som är vem av killarna. Helt ärligt så lyssnar jag inte så mycket. Innan killarna går hem till Zayn så dunkar en av killarna, jag tror det är Liam i Zayns rygg och viskar ''Lycka till''. Zayn biter sig i underläppen, precis som jag gör när jag är nervös. Jag väntar på att han ska säga något.

'' Umm, vill du ha sällskap hem?'' frågar han

'' Nej'' säger jag och börjar gå. Men han strunar i det jag sa och följer efter mig ändå.

'' Nathalie jag-'' 

'' Jag vill inte höra, men tack att du respekterar att jag heter Nathalie...'' säger jag och minns när jag skrek åt honom att aldrig mer kalla mig 'Nat'

'' Jag respekterar dig även om du hatar mig'' säger han. '' Avbryt mig inte nu'' fortsätter han

'' okej'' Han tar tag i mig och ställer sig framför mig.

'' Jag har aldrig slutat älska dig. Jag har aldrig förlåtit mig själv. Men det var Rebecka. Jag vet inte hur hon gör men jag är inte den ända som hon förvirrade. Hon fick mig att tro att jag kunde få något bättre. Men hon hade fel, jag hade fel ! För man kan inte få någon bättre än dig!''

________________________________________________________________________________________
ugh, känner mig som en stor fet klumbig mupp....

 

Kapitel 3 everyone !!!! Hope you like it! ;))

Dumma Nat -.- Hur kan man dissa Zayn? Och vad kommer hända efter detta?? Kommer hon verkligen tro honom?? Haha det får ni läsa om en vecka!!! 

Komentera vad ni tyckte!! :*

 

Av Rakel - 25 september 2013 20:24

OMG JAG HAR BILJETTER !!! JAG SKA GÅ IGEN!! OMFG!! PAPPA KÖPTE DOM PÅ FÖRSLÄPP!!!!
GAASHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!

Haha opss, jag råkade komma fram där bakom xD

Men OMG SKA SE DOM IGEN!
Pappa försökte få stå biljetter men det fanns inte på förköpet han sa: "Jag vet att du önskade dig stå biljetter men jag tänkte att det var bättre att veta att man får biljetter istället för att försöka få bättre biljetter men inte veta om man får dom"
Tycker jag oxå, men spela roll!! Vi sitter närmre än förra gången!!!
OMG SKA GÅ MED ELVIS IGEN!! VI RINGDE OCH PRATADE FÖRUT!! VI SKREK TYP BARA !!! OMGGGGG

Av Rakel - 25 september 2013 17:51

Omg, hade precis en fangirl stund. Vet inte om det är över   

Nu är så jäwla tröött

Skulle igentligen plugga men aja..... 


Jag har ett problem, om inte jag ser this is us snart igen så dör jag!

På seriöst!! Jag behöver se den NUUUUUU!!! OHHH MYY GASSSSHHHHH!!!

DEN VAR SÅ HIMLLLAAA BRAAAAA !!!!!!.... Nej fangirlingen var inte över x(

Hahaha hoppade runt och skrek förut xD Är ensam hemma så


Del 3 kommer väll på lördag hoppas jag :)


Av Rakel - 22 september 2013 16:09

Hej Hej ska bara säga att jag bytt profil bild nu. Tyckte den här var bättre. Så om du ser mig i rampljuset nu så har jag denna bild 

    

 

Av Rakel - 22 september 2013 15:45

Vi sitter och pratar en lång stund om allt mellan himmel och jord. Men efter en stund hör jag massa skrek utifrån.

'' Hör du också det där?'' frågar jag

'' Skriken? Ja, jag hör dom'' vi båda vänder oss om och kollar ut. Där utanför springer massa tjejer och samlas framför en liten scen. Alla skriker och hoppar runt.

'' Vad händer?'' frågar jag och ställer mig upp.

'' ingen anning!'' säger Elvira. Hon låter lite förvånad men ändå inte... Vi skyndar oss ut för att få reda på vad som händer. Vi tränger oss fram men när vi nästan är framme vid scenen så tvärstannar jag 

Nej, nej, nej ! Vad i ?!

________________________________________________________________________________________


         

Nej! Helvete, varför?!

'' Varför stannar du ? Kom nu!!'' Säger Elvira

''Nej! Kolla!'' Jag pekar mot scenen, där dom står. Där 'han' står... Det får inte sant. Jag nyper mig i armen, nopp det är inte en dröm... 

''Hej! Vi är one direction'' Säger den blonda, Niall antar jag för Elvira börjar skrika, hoppa runt, dra i mig och pekar på honom.

'' Det är han!! Min blivande man!! Omg han tittade på mig!! Såg du?!?!?!'' 

'' Ta det lungt, han kollade säkert bara på dig för att du hoppar runt som en dum babian!'' Jag kollar mot scenen. Jag tittar på 'honom'... Men skärp dig Nat! Du ser honom! Du kan lika väll säga hans jäkla namn! Han har sett mig. Han ler mot mig

'' Jag måste gå'' säger jag till Elvis och vänder mig om och börjar gå. Jag ser i ögonvrån hur Zayn slutar le. Jag hör hur killarna på scenen pratar om olika saker som varför dom är där, för Zayn skull... Jag vet exakt vad det betyder. Varför ger han inte upp? Bara låta mig gå? Jag vet vad jag såg, det minnet kan ingen ta ifrån mig.

'' Vänta Nat!'' Elvira ropar på mig. Även om hon verkligen vill stanna kvar skyndar hon sig efter mig. När vi väll kommit ut ur folksamlingen tar hon tag i mig.

'' Jag vill inte träffa honom! Varför kan han inte bara fatta det?!'' Mumlar jag. Hon suckar och tittar på mig.

'' Ge honom en chans till! Man kan förendras, vad hände med det? Förut sa du jämt det! Du gav alla en till chans...''

'' Du vill ju bara träffa Niall!!''

'' Nej, jag vill bara att du ska bli glad igen'' Hon tittar lite sorgset på mig. Denna gång är det jag som suckar.

'' Gå tillbaka du. Jag går hem, vi ses där'' jag vänder mig om och börjar gå. Elvira står kvar och tittar efter mig. Jag orkar inte mer. Varför fortsätter han att försöka? Han är världskänd nu. Han kan få vem han vill, varför välja mig? Jag hör hur dom pratar från scenen. Dom säger saker som '' Vi kommer vara här i några dagar nu, ska bli kul att träffa er alla!'' Efter en stund hör jag fotsteg bakom mig. Jag börjar gå snabbare

'' Gå Elvis!'' väser jag. Men hon svarar inte. Tillslut känner jag hur hon lägger handen på min axel och stoppar mig. Jag tar bort handen och vänder mig om. Men det är inte Elvira. Jag stirrar in i ett par bruna, vackra ögon som jag känner för väll igen. Det är Zayn. Helvete. Jag stirrar bara på honom. Bakom honom kommer restan av killarna och Elvira. Dom ställer dig runt oss, antagligen för att kripa in och hjälpa Zayn om jag skulle ta till våld... Något som jag faktiskt tänkt på...

'' Hej'' säger han

'' Vad vill du?'' frågar jag 

'' Det tror jag att du vet'' svarar han

'' Okej.'' säger jag och vänder mig om på väg att gå. Men han tar tag i min hand och drar mig tillbaka. Jag tar tag i hans arm för att inte ramla. Han har fått stora muskler och skaffat tatueringar. 

'' Låt mig va'' snäser jag. Han säger inget, istället drar han handen igenom mitt bruna hår. Jag känner hur killarna och Elvis tar ett steg närmare men jag gör inget. Jag står bara där och försöker att kontrolera mig. Fall inte för honom, fall inte för honom! 

'' jag vill inte hör dina lögner och bortförklaringar'' säger jag

'' Det behöver du inte'' Till min förvåning låtar han inte det minsta arg. Istället trycker han sina läppar mot mina. Ännu en gång känner jag hur dom runt om kring oss tar ett steg närmare. Men efter en stund backar dom eftersom jag inte gjort något dumt. Men jag har inte bestämmt mig om jag ska smälla till honom eller inte. Tillslut släpper han mig. Han kollar förvånat på mig

'' Du slåg mig inte...?'' säger han. Jag kollar runt på dom andra

'' Okej, vad händer här. Har ni bestämt att ni ska stå som beskydade vakter här eller?!'' Frågar jag och stirrar på Elvira

'' Vi kan ha pratat via telefon...'' svarar hon oskyldigt

'' Du slåg mig inte'' upprepar Zayn

'' Nej det gjorde jag inte! Problem med det?! Jag kan göra det nu om du vill!'' Säger jag, jag är verkligen förbannad just nu

'' Du slåg mig inte.... Du tyckte om det'' säger Zayn och ler. '' Du har fortfarande känslor för mig!''

'' Självklart inte din dumma idiot!'' säger jag surt. Zayn tittar bara på mig med en glad min

'' Gör du visst'' han flinar.

'' Varför skulle jag?... Eller svara inte på det...'' Han fortsätter att flina. Jag vänder mig om mot Elvis men hon står bara och glor på Niall

'' Elvis kom nu, vi går hem'' Säger jag och drar med Elvis hem. Denna gång stoppar ingen mig. Jag ser hur Zayn tittar efter mig

________________________________________________________________________________________

Äntligen!!! :D

Hoppas ni gillar kapitel 2 :)) Vet inte vad jag ska säga men jag blev ganska nöjd


Kommentera gärna :*

Nästa kapitel kommer nog ganska snart eftersom ni fick vänta så länge på detta kapitel ^^<3

Av Rakel - 21 september 2013 13:49

Fråga inte hur vi lyckades men vi leaked denna låt nyss :o

Den är awesome !!!! Den är för alla deras fans som skär sig, olyckliga, mår dåligt mm

Ganska perfekt för faktiskt.... :/

Den är så jäwla fin

...

Av Rakel - 21 september 2013 11:01

Vet inte när nästa kapitel kommer. Skit ledsen!! Igår han jag inte, idag hinner jag någ inte heller och imorgon vet jag inte :O
Sorry, försöker så gott jag kan. Jag skriver lite då och då på kapitlet så har kommit en bit på det men inte klart
Förlåt igen!! xx

Av Rakel - 19 september 2013 17:28

ASFKKVFROVSAJLNXJGWRJCGKL
GAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH

Den 28/9-13 smäller det!! Biljetterna släpps !!!!
OMG trodde inte dom skulle komma tillbaka !!! :O
Jag är så död, så död!!! Måste köpa biljetter !!!! Herregud !!!

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Skapa flashcards