svenska1dlover

Alla inlägg under april 2014

Av Rakel - 3 april 2014 14:15

Hålla jag är Nathalie Franks! Ingen damaqueen! Du ska vara cool och inte bry dig om vad andra tycker. Vad har hänt med mig igentligen? Jag menar Liam tar fram räddsla i mig och Zayn tar fram.. ja vad fan är detta? Han får mig att bry mig om allt och vara.. orolig

________________________________________________________________________________________

'' Vi är framme'' säger Paul och Zayn ruskar till mig. Jag måste ha somnat.. Utanför bussen väntar ännu mer fans, såklart. Jag suckar lite när jag ser ut igenom fönstret. Som tur är kan inte dom se in i bussen. Visst, jag är jätteglad för killarnas skull att dom blivit så här stora och att deras dröm har blivit sanning men helt ärligt, är inte detta med alla fans liiiiite jobbigt? Iallafall för mig. Jag hatar människor... 

'' Ska vi gå av bussen eller...?'' Elvis ser förvirrad ut

'' Jag vet inte'' svarar jag. Det står vakter runt om kring bussen. Det ser ut som killarna är på väg ut så vi ställer oss upp och följer efter. En man öppnar dörren och sen går killarna ut. Skriken är öronbedövade. Är nog bara ovan för killarna verkar inte bry sig om det. Dom ler och vinkar bara innan vi blir in knuffade i hotellet. Och då menar jag det, vakterna bokstavlingen knuffar in oss. 

'' NAT HUR FAN KAN DU VA OTROGEN MOT ZAYN'' Hör jag hur nån skriker. Och nu börjar vi igen.. Jag tittar mot tjejen och jag ser hur hon får panik eftersom både jag och Zayn nu tittar mot henne

'' ELLERHUR! IDIOT NAT IDIOT! DEN KILLEN KAN JU KNAPPAST VA SÅ SNYGG SOM ZAYN'' säger hennes kompis men tjejen som skrek först slår till henne i magen och pekar på oss. Vi ser säkert ut som fån som står och glor för hennes ögon blev minst 3 gånger så stora. Jag ser i ögonvrån hur Liam nu också tittar på dom. Han ser osäker ut. Zayn knuffar lätt till mig i sidan och jag släpper blicken från tjejerna. Vi går in i hotellet 

'' Bry dig inte om dom'' viskar Zayn i mitt öra. Jag tittar på honom med en konstig blick

'' Sjävklart inte. Känner inte du mig?'' visst det gjorde ont det dom sa men jag har ju trotts allt kysst nån annan... Mot min vilja.. En kyss som bara var helt fel.. Nej nu ska jag inte tänka på det igen. Jag bryr mig aldrig om vad nån tycker.. Eller jag brukade inte. Zayn ler mot mig. Han är några cm längre än mig så jag måste kolla upp mot honom.. Vilket jag inte direkt gillar men Zayn retade mig jämt för det när vi var yngre. Han har alltid varit längre än mig. Han pussar mig på kinden. 

'' Föresten.. Ehh, vart är vi?'' frågar jag. Han skrattar

'' Tyskland'' då var det som jag trodde. 


2 veckor senare. Zayns perspektiv 

Jag sitter i flygplanet och kollar ut. Vi är på väg till Miami. En bit bort sitter Liam och läser nån bok. Harry och Louis pratar om nåt och Niall sitter brevid dom och försöker hänga med om vad dom säger. Jag saknar Nat så mycket. Hon och Elvis har åkt hem till London. Eller, jag video chattade med dom igår och då skulle dom åka hem till Bradford. Är vi inte framme snart? Orkar inte vänta. Helst av allt vill jag bara hem till Nat. Skärp dig Zayn, du får träffa henne typ 3 veckor! Men 3 veckor är jättelänge!

'' Zayn?'' frågar Niall och petar på mig

'' Gå iväg Niall'' muttar jag utan att kolla på honom, men jag vet att han blev lite sårad. Är inte direkt på humör för att prata. Eller göra något. 

'' Hey, ta det lugnt Zayn'' säger Louis. Jag himlar bara med ögonen

'' Seriöst. Vi fattar att du saknar Nat men du får ju träffa henne på festen i London'' säger Harry

'' Om 3 veckor ja...'' mumlar jag.

'' Det kommer gå snabbt'' lovar Louis.


Nathalies perspektiv: 

Så här är vi... I Bradford. Allt har förändrats, förutom den här staden. Känns som om det var flera år sen, inte veckor. Vi är på väg till våran lägenhet men vi rusar in på Starbucks som ligger ganska nära. Har saknat det här stället. Starbucks här i Branford har alltid varit mitt och Elvis favorit ställe. Vi beställer varsin karamel latte. När vi kommer fram till vår lägenhet låser Elvis upp dörren. Allt är sig likt, såklart. Ingen har ju varit här och ändrat på något. Jag går in i köket. Mina jobb ansöknings papper ligger på bordet. Behöver jag forfarande ett jobb nu när Zayn har så mycket pengar?

'' Så.. vad gör vi nu?'' frågar Elvis och går runt i den lilla lägenheten. Jag är på väg att säga ''Venne'' men min mobil börjar ringa. Det är Zayn.

'' Hej'' säger jag glatt

'' Hej baby'' jag kan till och med höra att han ler stort.

'' Vad gör du?'' frågar jag

'' Klev precis ur planet. Själv då?''

'' Går runt i lägenheten hemma i Bradford'' skrattar jag

'' Haha låter kul'' han skrattar också

'' Japp det är jättekul'' säger jag sarkastiskt

'' Haha, saknar dig'' 

'' Awh saknar dig med. Men vi kommer träffars snart ju''

'' Ja men jag vill vara hos dig nu'' säger han tyst. Jag skrattar till igen. 

'' Kom hit då'' skämtar jag

'' Bra ide! Tar ett nattplan efter konserten imorgon'' han låter fullt allvarlig

'' Asså jag skämtade'' försöker jag.

'' Men inte jag. Måste sluta nu. Ses imorgon puss hejdå'' han lägger på. Jamen okej...

'' Vad ville han?'' frågar Elvis. Hon måste ha fattat att jag pratade med Zayn

'' Jag tror han kommer hit imorgon...'' 

'' Vad kul'' hon ler. Jag ler tillbaka. Zayn måste vara världens bästa kille. 


Jag vaknar upp av att det bankar på dörren. Jag sätter mig sakta upp i sängen. Klockan är halv 8 på morgonen. Det knackar igen. Jag sätter på mig mjukis byxor och första bästa tröja jag hittar. Jag gå ut i hallen och öppnar dörren. Mitt huvud har inte vaknat än. Det är såklart Zayn som står i dörröppningen. Jag ler stort och hoppar på honom med en kram. Han besvarar kramen och kysser mig lätt på munnen. Han har en väska med sig som han ställer i från sig i mitt rum. Vi går in i köket där Elvis står och gör pannkakor. Det luktar jätte gott och jag känner snabbt hur hungrig jag är. Vi sätter oss ner vid bordet

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn

'' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag.

'' Seriöst?'' frågar Zayn förvånnat. 

'' Ja, Mark är hemma hos dom så det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark är min bror är det som om vi inte ens känner varandra länge så får se hur det går..

'' Aha, vad kul'' säger Zayn. Jag ler och nickar till svar.

_______________________________________________________________________________________

Godness this is crap 

Asså seriöst vad har hänt med den här bloggen ugh >.<

Kort kapitel och ganska tråkigt/dåligt. Aja, får se vad som kommer hända med bloggen :/

Vet inte vad jag mer ska skriva. Kommentera snällaaa måste veta om det ens är nån ide att ha kvar bloggen. Som ni märkte har jag inte lagt upp bilder men orkar inte göra det just nu. har enorm huvudvärk och är trött så sorryyy

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards