svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 1 september 2013

Mitt Farliga Liv Med Dig

Av Rakel - 1 september 2013 19:51

Kapitel 23


Presskonferansen


Tisdag

Jag, Sara och pojkarna står bakom ett skynke. På andra sidan skynket så står det ett bord, fem stolar, fem mikrofoner och en massa interljuvare och filmkameror. Jag hoppar runt på samma ställe och är jätte nevös. Sara står och håller i mig. 

'' Ta det lungt, du ska bara gå fram och vissa typ hela världen att du har kommit tillbaka. Svårt? Det ända du behöver oroa dig för är ju att du ska göra någon klantigt nu i början och hela världen kommer se dig som ett fjasko men du är bra. Det kommer inte hända.'' Säger hon. Jag stirrar på henne

'' Skulle det vara hjälpande?!'' Säger jag upprört

'' Ummm, sorry... Jag är inte bra på sånt här...'' Hon tittar lite oskyldigt på mig.

'' Tjejer, ta det lungt nu. Nessa, oroa dig inte. Du är bäst. Det kommer gå bra!'' Louis kramar om mig och jag känner mig faktsikt lite mindre osäker.

'' Harry, Zayn, Liam, Louis och.... Ja hmm...blondie... I alla fall ni ska upp nu'' Säger någon stor läskig man med mycket skägg. Niall tittar surt på mannen.

'' Lycka till!'' Säger Sara till Harry och kysser honom mjukt på kinden.

Louis ler halft mot mig och det märks att han också är nervös för min entre.

Killarna går upp på scenen. Lite applåder kommer och sen presenterar dom sig. Little babbel och skratt. Allt känns som en evighet men till slut kommer frågan vi hoppades att få höra

'' Ni har säkert fått denna fråga en miljon gånger förut men, Vanessa Broke?'' Säger en kvinlig röst

'' Vi väntade faktiskt på den frågan'' Svarar Zayn.

''Ja, Nessa, vad vill ni veta?'' frågar Louis. Han låter verkligen lung.

'' Konstig fråga men, ja, allt. Allt du kan berätta antar jag'' Säger kvinnan 

'' Varför inte ta och fråga henne själv?'' säger Louis. Jag stelnar till. Nu eller aldrig. Mummel hörs utanför om vad han håller på att snacka om. Sara tar tag i mig och buttar ut mig på scenen. Ljuset av alla blickade kameror bländar mig när alla vänder sig mot mig. Jag hör hur alla drar för andan. Vad ska jag göra nu då? 

'' Ehh... Hej?'' frågar jag och går mot mitten av scenen, alla skyndar sig fram och tränger sig framför mig. Från alla håll kommer tusen olika frågor, och alla lika olika dumma. Många drar i mig. Först blir jag rädd men snart så hittar jag modet och finner känslan av att stå i centrum.

'' Berätta allt för oss nu!'' säger en kvinna med svart hår och sträcker fram en microfon till mig. 

'' Ni har nog redan hört mycket. Men om ni är osäkara på sanningen så kommer sanningen nu'' börjar jag. Jag sväljer och fortsätter '' Ja, jag stack. Jag stack från mina vänner, mitt jobb, min familj och mitt liv. Det var dumt gjort men jag hade inget val. Om jag skulle stanna kvar här skulle antagligen någon skuta ihjäl mig. I 6 månader har jag tillbringat mitt liv i en liten liten by vid namn Smaragde. Där har jag fått nya vänner och fått känna hur det är att inte vara känd. Där visste ingen vem jag var. Det var kul och ett riktigt äventyr jag aldrig kommer glömma. Men det var oxå en mardröm. Jag visste inte vad som hände här hemma. Jag träffade aldrig dom som betyder mest för mig.'' Jag kollar snabbt bak mot Louis. Han sitter bara och ler. '' Jag stack iväg för att det skulle lugna sig här hemma. Jag har blevit hotat, skadad och hatat av folk som inte fattar bättre. Jag hoppas att dessa personer nu har fattat vad dom ställt till med och att ord sårar. Om det nu finns några som fortfarande är arga för den rasistiska personen som jag var i en serie så kom ihåg, det var inte jag som kom på det. Det jag sa var inte från mig. Det kunde ha varit vem som helst som fick den rollen. Den personen skulle ända ha sakt dom sakerna.'' Jag hämtar andan. Jag känner hur någon ställer sig bakom mig. Det är Louis. Jag tror han ska verka lite beskyddande eller något sånt. '' Så, här är jag. Jag stannar här nu. Jag vill faktiskt tacka dessa personer som fick mig att lämna landet, tack för att ni fick mig att se en annan bild på välden! Tack för att få mig att inse att det världen nästan bara består av idioter!Och, om jag nu har några Brokers kvar eller ens fans; Jag älskar er och kommer alltid göra. Ni betyder allt!'' Jag sträcker på mig och vi alla går av scenen.

När vi är bakom skynket igen sätter jag mig på en av stolarna. 

'' Det där va.... Grymt!'' Säger Louis och kramar om mig.

'' Nu åker vi hem! Jag är trött'' Säger jag och lutar mig mot Louis. Alla skrattar åt mig. Men jag ler bara tillbaka. Jag är lycklig här och här kommer jag alltid att stanna.

 

________________________________________________________________


Detta är det näst sitta kapitelet. Sorry. Men det börjar dra ihop sig till ett slut och jag är inte helt nöjd med hur jag skrev denna. Sanningen är att jag aldrig hade läst en endaste blogg novell innan. Jag visste inte hur man skulle skriva. Så jag bara skrev något. Nu ångrar jag både namnet och sättet att skriva den på :/

Nästa kapitel kommer bli lite speciellt ;D

Tack till alla er som följt novellen

Och ledsen för förseningen. Skulle ju komma i morgon istället men hade inte tid. Mycket att göra igår.

Så ja, sista delen kommer nästa helg! 

 

 
 
Tezzy

Tezzy

2 september 2013 14:18

Hej!
Vad synd att den närmar sig slutet! Den är riktigt bra din novell!
Men har du några andra bra novellbloggar som handlar om 1D att rekommendera till oss läsare som vill läsa mer!
Och själv tycker jag att du har skrivit den jättbra!
Kramar från Tezzy :)

http://tezzysnaglar.bloggplatsen.se

Rakel

2 september 2013 20:16

Hej!
Tack så mycket :) xx
Ja, självklart har jag det. Men som jag sa så ska jag ju skriva en ny. Det kommer ju inte dröja tills den kommer :)

Puss på dig!!

 
Jennifer

Jennifer

2 september 2013 18:15

Suuuper bra! <3 :-*
Blir det en ny novell efter denna? ^^
Kram <3

http://Www.pennie.devote.se

Rakel

2 september 2013 20:14

Tack så mycket :3 xx
Ja, jag skrev ju att det ska bli en ny :) Jag kommer skriva ett inlägg som handlar mer om det.
Snälla, läs nästa novell oxå!!

 
Dani

Dani

2 september 2013 20:31

RRRAAAAAAKKKEEELLLLLL MEERRRRRRRR DANIIIIII VILLLLLL HA MERRRRRRR GEEEEE MIGGGGG JAGGGGG HARRRR FÖRRRR MYCKKKEEEETTTT KÄNSSSLOORRRR HJÄLPPPPPPPPPP FÖRLÅT FÖR ATT JAGGG ÄR SÅÅÅÅÅ ONORMALLLLLL RRRRRRRR FINNNN BOKSTAAAV
MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER TACK!
KRAAAAAM

http://onednovellblogg.bloggplatsen.se

Rakel

3 september 2013 20:32

DDDDAAAANNIIII!!!!!!!!!!!!!!!
OOMMM DDUUUU GGGEEERRR MIIIGGGG MMMEEERRRR AAAVVV DDDIIINNN NOOOOVEEEELLLLL!!!!!!!!!!!!!!
ONORMAL?? VÄLKOMMEN TILL MITT LIV!!!!!!!!!!

PUSS OCH KRAM!!!!!xxx

 
Tezzy

Tezzy

2 september 2013 21:54

YEY! Vad glad jag blir att du kommer skriva en till novell! Kommer den handla om 1D också?
Kommer lätt läsa den :3

Kraaam <3

http://tezzysnaglar.bloggplatsen.se

Rakel

3 september 2013 20:30

Haha självklart! Det är ju en 1D blogg :)
Tack att du kommer läsa den oxå xx
Kommer ett annat inlägg med mer om det

Puss!!!

 
Ingen bild

Mathilda

3 september 2013 19:55

Jättebra<3!!!
Ååå, kan inte nästa novell handla om Harry? ♥Harry♥

Rakel

3 september 2013 20:31

Tack!! xx
Vet inte, får se. kommer ett annat inlägg om det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards