svenska1dlover

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Rakel - 7 september 2013 15:25

Kapitel 24

 

Framtiden


20 år in i framtiden

Mycket har förendrats sedan dom makalösa tiderna för ca 15 år sedan. Alla killarna har skaffat sin kvinna för livet. Man kan ha förendrats, flyttat, gift sig o.s.v men en sak har inte förendrats. Vi, vårat gäng. Sara, jag och killarna.

Vi sitter här. Hemma hos mig och Louis. I samma hus. Vi har beställt hem pizza och sitter och äter. Det smäller i ytterdörren

'' Mamma!! Vi är hemma!!'' Jag vänder blicken mot dom 2 tjejerna på 12 år som står i hallen. Glömde jag nämna det? Jag och Louis har en dotter som heter Julia och en son som är 15 år som heter Tommy. Brevid Julia står en annan tjej, Darcy. Vem är Darcy då? Jo Saras och Harrys ända barn. Tjejerna kommer in i vardagsrummet. 

''Hej tjejer, det finns pizza i köket att värma till er'' säger jag 

'' Okej'' Svarar Julia och drar med Darcy till köket. Efter ett tag kommer dom tillbaka och fnissar. Dom ställer ner talrikarna på bordet och sätter sig i soffan.

'' Vad fnissar ni åt?'' Frågar Sara.

'' Ni kan inte gissa vad vi såg i Emliys mammas kontor!'' Säger Darcy. Emliy är tjejernas klasskompis

'' Vad då?'' frågar Niall

'' Jo, när Emliys mamma åkte hemifrån och vi blev själva så sa Emliy att vi var tvungna att se något på hennes mammas kontor!'' Börjar Julia.

'' Det var så läskigt!! Asså gud, vet ni vilka one direction var?'' frågar Darcy.

Jag och Sara vänder blickarna mott killarna. Dom sitter bara blixtstilla

'' Ja, vi vet vilka dom är'' säger jag för att bryta tystnaden som lagt sig.

'' Vad bra! Hela hennes kontor var fullt med gammla affisher på dom ! Och i en kartong hittande vi massa tröjor och andra prylar med dom på'' Säger Julia

'' Emily vissade massa olika filmer och videos med dom, wow dom var rätt bra. '' säger Darcy

'' Rätt bra? Menar du inte grymt rätt bra?'' frågar Louis och flinar. Jag smäller till honom i magen. Niall börjar skratta, som vanligt...

'' Berätta mer om dom här killarna...'' Säger Liam.

'' Vi sa inte att det var killar!?'' Darcy och Julia kollar förvånat på honom. ''men var bra att du visste det. Ja, dom var typ heta'' fortsätter Julia och drar ut på ordet 'heta'

'' Asså gud den svart håriga var så snygg!!!'' Säger Darcy. Alla utom Darcy och Julia vänder sig mot Zayn, han ser ganska chokad ut.

'' Jaja han var väll snygg men seriöst, blondie var ju sötast!!!'' Säger Julia.

Jag sätter handen lite för munnen och ler. Denna gång kollar vi på Niall. Han ser mest stolt ut.

'' Fast alla var så snygga!! Fast vi vet inte vad dom heter. Emily kom inte ihåg'' fortsätter Julia

'' Det var synd... Men en av killarna var jätte lik dig pappa'' säger Darcy och kollar mot Harry

'' Jasså? Det var trevligt'' Säger han. 

'' Ja, han hade också krulligt hår och gröna ögon.'' fortsätter Darcy. Julia går och sätter sig i Louis knä. Hon tittar på honom.

'' Helt ärligt, så är du oxå lik en av dom... Fast... det är ni alla...'' Säger hon.

Jag och Sara tittar på varandra. 

'' Äh kom nu Julia, vi går upp till ditt rum.'' säger Darcy. Julia har fått mitt gamla rum som jag hade förut och Tommy har fått Louis musik rum i källaren. 

'' Okej då'' Säger Julia och dom springer upp. När dom stängt dörren efter sig vänder jag mig mot killarna och suckar.

'' Wow...'' säger Zayn. 

'' Men vi visste ju ändå att denna dag skulle komma någon gång'' säger Sara.

'' Men vad ska vi göra då??'' Frågar jag.

'' Dom borde ju få veta'' säger Harry

'' Hur ska vi berätta då?!'' säger Niall

'' Dom kommer att lista ut det när dom är tillräcklig gammla för att kunna ta chocken'' säger Liam och ler. '' Ge dom bara tid'' fortsätter han.

________________________________________________________________

Ja... det var det. *snyft* *snyft* Sista kapitlet :( Min första novell någonsin är slut...
Whaaaaaaa D': 

Jag han skriva det inna jag åker till morfar :D Men nu har jag bråttom att packa...

Men jag vill verkligen tacka alla som följt novellen

Och snälla, läs nästa novell oxå!! Ja, det kommer bli Tell Me A Lie. Ingen röstade på den andra (haha trodde det skulle bli så) Kommer nog börja skriva den på tisdag eller när jag har tid att börja med den. Men det kommer inte dröja :) Lovar!

Hoppas ni gillade detta lite udda slut men jag tyckte det var en kul idé =) 

Tack ännu en gång, det betyder så sjukt mycket! xx <3

 

Av Rakel - 7 september 2013 14:46

Ska ju komma idag. Men vet inte om jag hinner :C

För mamma och pappa ska bort på 40års fest och jag är visst inte tillräckigt stor att kunna klara av att vara hemma själv med lila syrran så vi ska vara hos morfar. Inte för att det är någon problem med det men han bor på landet. Jag kan inte ha med datorn ditt för han vet inte koden till hans wi-fi....

Men jag kan fråga om jag får låna mormors gamla datorn ( Till er som inte vet; Min mormor gick bort förra sommaren i cancer) Men den är bara LITE seg.... Men får se, han kanske har bestämmt någon vi ska göra där. Förut gick jag och Lea (lillasyrran) till Ica och köpte godis till i kväll hoss morfar (:

Jag tog oxå med mig egna pengar till att köpa någon intressant tiding.... Så ja, jag köpte en till 1D tidning med massa affisher i som jag ska sätta upp när jag gjort klart rummet.


IGÅR VAR JAG PÅ YOHIO I ÖREBRO!!! ASDFGHJK!!!! GAAHHHHH !!!!!

Till er som följer mig på intsa och twitter vet väll redan det... ^^

Men gud!! Han kollade in i mina ögon 3 gånger !! Jag var så nära honom!! Gud!! Dör!!!

Mobba mig inte för att jag gillar honom, tycker han är extremt cool och modig. 

Mitt i konserten sa han: Ni är gulliga som skriker men nu vill jag prata lite. Ni vet att det är viktigt att våga vara sig själv och respektera andra för att dom är sig själva

Han är så fin och snäll<3 Han försöker kolla på alla sina fans så dom känner sig mer värde fulla =)

Men herregud Rakel! Lunga ner dig! Det är ju inte direkt 1D du såg! Kom igen!! 

Hehe nej då, jag gillar ju fortfarande 1D mer <3 ^^


Puss på er!!

Instagram: @rakeleek @we_wanna_live_while_we_young

Twitter: @Rakel_ee

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards