svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 4 juli 2013

Mitt Farliga Liv Med Dig

Av Rakel - 4 juli 2013 17:04

kapitel 13

 

På bättrings vägen


1 månad senare


jag sitter hemma hoss Sanna och sitter barnvakt. Det är lördag men 

föräldrarna jobbar. Jag kan fortfarande inte förstå varför William inte

får vara själv med Sanna och Wilma... Aja...

Vi sitter och kollar på någon barn film... vet faktiskt inte vad den hetter,

Wilma valde den så den är ju inte direkt spännande... Fast hon tycker

iallafall den är bra och det är ju huvudsaken! William sitter med sin dator

en bit bort vid ett bord i samma rum som Sanna,jag och Willma kollar på

film i. Min mobil ringer. Jag reser mig upp och svarar, jag vet att det

är Sara, hon brukar ringa och berätta nyheter... i smyg för dom andra

vet inte om att hon har kontakt med mig. När hon var här förra månaden

trodde grabbarna att hon var på ett jobb uppdrag.

'' Vad har hänt Sara?'' frågar jag när jag svarar

'' Goda nyheter!!'' Svarar hon glatt

'' Vad Vad Vad  berätta!! säg!!!!'' Jag beter mig som en liten unge.

'' Louis mamma, Johannah var här och pratade med honom och det

hjälpte!!!''

'' Omg!! Hur?! Vad sa hon?!''

'' Hon sa något i still med: Lou, gubben, du måste vakna till. Hon är

borta nu och det är hennes val... Hon kommer tillbaka, hon älskar dig,

jag älskar dig!''

'' Sa inte hans pappa något då? Eller Mark?''

'' Nej... Troy har faktisk inte sakt nåt men Mark försökte stötta honom

lite...''

'' Okej, men tack så mycket nu kan jag känna mig gladare! Jag måste

lägga på nu, sitter barnvakt''

''Okej hej då!'' Vi lägger på. Jag kan känna mig gladare, nästan lycklig!

Louis har vaknat till och är inte så borta längre, han har fattat och är

en del av bandet igen! Jag kan inte låta bli att le

'' Vad är du så glad för då??'' Frågar William nyfiket som antagligen

lyssnat när jag pratade med Sara.

'' Allt är bra där hemma igen'' säger jag och går till tjejerna och forsätter

kolla på filmen.

När filmen är slut så går jag och ut i köket och ska laga lunch.

'' Vad i?'' säger jag när jag hör:

The end of the night we should say goodbye

but we carry on while everyone's gone

William sitter vid datorn och lyssnar. Jag går ut till honom och bara gapar.

'' Vad ?? Är det något problem med att vara boy Directioner?'' säger

han.

'' Nej absolut inte... bara det... Hur mycket vet du om dom??'' säger

jag misstänksamt

'' Jag vet att den låten heter Change My Mind...'' säger han. Puhh han 

kan knappt något om dom

'' Så, när upptäckde du dom?''

'' Nyss! En kompis skickade den låten och jag gillar den... Hon pratar

om dom konstat... Hennes favo är...'' Jag stirrar på honom '' Louis...''

forsätter han

'' Nå... Vet hon om att han har en flickvän och hatar din vän hans flickvän?''

'' Nej det tror jag inte... Vad då då?''

'' Inget'' Jag återvänder tillbaka till köket, fan... Varför sa jag så?!

Men tänk om hans vän vet vem jag är...

efter en stund kommer William in i köket. Han bara står och gapar

och tittar på mig... Shit...

'' Du... Jag sökte på 'Louis Tomlinsons flickvän' på google...'' säger han.

Jag begraver ansiktet i mina händer

  

 
 
Ingen bild

Mathilda

4 juli 2013 18:50

Superbra, längtar så sjukt till nästa kapitel. När tror du att nästa kapitel kommer ut?

Rakel

4 juli 2013 19:08

Tack så jättemycket!! I morgon någon gång antar jag :)

 
Sofie Malik

Sofie Malik

4 juli 2013 21:06

suuuper, kolla gärna in blogg och säg vad du tycker :))

http://1dfanfic1.bloggplatsen.se

Rakel

4 juli 2013 22:12

Tack så mycket!! :)) Det gör jag gärna! :))

Puss Och Kram! xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards