svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Tell Me A Lie #10

Av Rakel - 23 november 2013 16:45

Min familj är inte den vanligaste... Jag brukar ofta hänga hemma hos familjen Malik, där är jag jämt välkommen även om jag och Zayn inte varit tillsammans.

Jag hör hur Elvis hoppar omkring och dansar runt i köket. Hon måste vara överlycklig, detta är ju allt hon drömt om.

'' jag ska bara springa ner till jobbet och säga att jag aldrig kommer tillbaka mer, hej då'' ropar hon och jag hör hur ytterdörren öppnas och stängs. Det finns verkligen inga gränser för henne!! 

________________________________________________________________________________________

       

Jag kollar igenom om jag packat allt. Tandkräm, tandborste, sovkläder, massa kläder, 5 par skor, pengar, mobil laddare och underkläder. 

'' Tillbaka'' ropar Elvis. Hon kommer in till mitt rum

'' Hej?'' fortsätter hon eftersom jag inte svarat

'' Hej'' svarar jag men min röst håller inte. Helt ärligt vet jag inte riktigt varför men nervosititen och samtalet med mamma har bara fått mig deppig

'' Vad har hänt?'' frågor hon. Hon kan läsa mig som en öppen bok, det är ingen idé att ens försöka ljuga. Jag tittar bara på henne. Tårarna bränner bakom ögonen, varför vet jag inte men jag är bara så arg och ledsen/besviken på mamma, nervös för flyresan och irreterad på Zayn och Elvis för att dom inte kommer ihåg min flygskräck... Zayn hade ju ens ett pass sist jag träffade honom?! Jag hade ett, bara så jag kunde flyga till Canada om det skulle bli nödläge

'' Oh herregud! Du har ringt din mamma!!'' hon springer fram och kramar mig. Som sakt, hon läser mig som en öppen bok

'' Vad sa hon?!'' frågar hon

'' Hon säger att jag bara lämnar henne och sånt... Att hon inte betyder något för mig och att jag precis som pappa'' svarar jag. Okej, jag erskänner det hon sa var inte så hemskt men allt i grunden med pappa och allt fick det att bli hemskt

'' Du är inte som din pappa! Du är inte ett fyllo'' säger hon och ler osäkert

'' Han är inget fyllo!'' säger jag irriterat. Det var inte direkt detta jag ville höra nu

'' Okej, förlåt men om tänker på det är du LITEE som din pappa. LITEEE'' säger hon. Hon har väll rätt...

'' Förlåt'' forstätter hon

'' Det är okej. När kommer killarna?'' frågar jag istället. ELvis tar upp sin mobil och kollar klockan

'' OM 20 MINUTER!!'' skriker hon och springer in på sitt rum. Hon har nog inte ens packat klart.

ungefär 20 minuter senare plingar min mobil till


Från: Zaynii <3 

Hej babe, klara snart? xx <3

 

Till: Zaynii <3 

Japp xx <3

 

Jag tittat ut igenom fönstret och där står en bil. Jag tycker jag ser att Harry kör och Zayn sitter i baksättet. Zayn har nog inte fixat körkort än

'' Elvis kom nu, dom står där nere'' säger jag och börjar släcka alla lampor och hämta väskorna. Ur Elvis rum kommer hon ut med 3 stora väskor och säkert 5 handväskor...

'' Wow...'' säger jag och tittar på min packning, 2 stora väskor och 2 handväskor

'' Vad?'' frågar hon som om allt är helt normalt

'' Inget, kom nu'' säger jag och vi går ut. Jag låser och packar ner nycklarna. Detta klarar jag... Jag tar ett djupt andetag och börjar gå mot bilen. Jag ser hur både Harry och Zayn nästan tappar hackan när dom ser våran packning, vilket jag inte förstår för 

1. Tjejer har ofta med sig mycket saker

2. Dom av någon borde väll veta vad man har med sig när man packar

Zayn öppnar dörren och går ut ur bilen och hjäper oss med väskorna.

'' Wow, så mycket saker kan ni inte ha med er på turnén sen, många saker måste ni lämna hemma i London'' säger han och skrattar åt oss. Va?! Turnén?!

'' Va? Turné?'' säger jag och mitt hjärta slår snabbare

'' Ja? Vi åker runt på turné just nu men hade en paus och jag sa att vi kunde åka hit? Den börjar igen nästa vecka så ni måste ju följa med, visste inte du det? Förlåt'' säger han lite förvånat. Självklart! Hur dum kan jag vara och inte tänka på det

'' Det är okej, det låter kul'' säger jag och försöker dölja att min nervositet gick från 100% till 1000%

Oh herregud

'' Bra'' han ler ''resten av killarna är redan på flygplatsen så kom nu så åker vi'' fortsätter han. Elvis sitter i andra framsättet och jag och Zayn i baksättet. Harry och Elvis har någon diskution om vilka ställen hon ser fram att se och vilka Harry har sett av dom. Zayn och jag sitter bara brevid varandra och lyssnar på dom. Zayn har armen om mig. Det är lite svag musik från radion på. Jag tittar ut igenom fönstret, hur ska det här gå?

'' Har det hänt något?'' viskar Zayn till mig

'' Nej.. bara lite nevös'' viskar jag tillbaka. Han pussar min panna

'' Det kommer gå bra'' viskar han och ler. Bäst för dig att du har rätt Malik...

När vi kommer fram till flygplatsen så kryllar det av fotografer och fans. Hur står dom ut?!

'' Ner med huvudet'' säger Zayn till mig när vi kliver ur bilen. Han trycker ner mitt huvud och drar min luva över. Jag ser att Harry gör samma med Elvis, fast hon har ingen luva så Harry lägger sin jacka över hennes huvud. Tillslut är vi inne på flygplanet och där finns inga fotografer eller skrikande tjejer. 3 män kommer in på planet med våra väskor. Dom ställer väskorna brevid oss och går sedan ut igen.

'' Varför gjorde du så?'' säger jag lite argt till Zayn och fixar rätt håret

'' Förlåt, men var tvungen'' ursäktar han sig. Såklart han var tvungen för annars skulle ju pressen se honom med en vanlig människa. Skärp dig Nat, inga sådna tankar nu! 

'' Pressen tror nog att jag är tillsammans med Elvis nu'' säger Harry

'' Ja, fansen blit tokiga när dom ser oss med tjejer men det går över snabbt'' säger Zayn. Liam, Louis och Niall kommer in i samma rum som vi.

'' Heej'' säger Niall till Elvis och han kramar om henne. 

'' Sätt er, vi gör oss klara för start'' säger en röst i högtalaren. Zayn och jag sätter oss brevid varandra, Niall och Elvis sätter sig brevid varandra och Liam, Harry och Louis sätter sig brevid varandra. Jag känner hur vi börjar åka. Mitt hjärta slår snabbare och jag andas fortarare 

'' Nat? Nat..! Nat!'' säger Zayn och skakar på mig. ''Vad är det? Har du glömt något?'' frågar han

'' Nejdå... jag har ba-'' jag avbruts av att vi lyfter. '' Jag har flygskräck!'' fortsätter jag

'' Har du..? Men du... Juste det har du ju!'' säger Zayn. Han lägger båda armarna om mig och lägger mitt huvud mot hans axel

'' Andas, det är inte så farligt'' säger han och efter en stund är jag inte rädd länge.

'' Tack'' säger jag och tar ett djupt andetag. Han släpper mig. Herregud, jag är ju helt störd, vad är det för fel på mig?! 


Planet landar. Puhh, äntligen framme. Killarna börjar ställa sig upp men jag sitter kvar och darrar. 

'' Ä... är vi framme nu?'' får jag fram. Zayn skrattar åt mig

'' Ja, vi är framme nu. Allt gick bra, som jag sa'' säger han. Jag reser mig sakta upp och hämtar mina väskor. Vi kliver ur planet. Några andra män tar hand om våra och killarnas väskor. Såklart är det massa andra fotgrafer och tjejer nu men nu behöver inte jag och Elvis skydda oss lika mycket för en står buss står parkerad världigt nära som vi smiter in i. Massa säkerhetsvakter är runt oss, är detta möjligt? Seriöst? Jag tittar mig vetskärmt om kring. Jag HATAR att flyga, jag HATAR att vara i centrum och jag HATAR när massa personer tittar på mig

'' Du vänjer dig'' säger Zayn och forsätter skratta åt mig. Jag tittar på Elvis men hon ser mest nöjd ut. För de flesta tjejer är deras dröm att vara tillsammans med någon kändis men jag tycker det bara känns så konstigt att säga 'kändis' för mig kommer Zayn bara vara... Zayn

________________________________________________________________________________________

En vecka försent, jesus christ

Hoppas ni gillar detta, själv nlir jag rätt så nöjd... aja

Sitter och lyssnar på Midnight Memories, it's perfect <3


Jag har fått en kommentar att jag svär så mycket, jag vill säga att jag är ledsen för det men jag är som jag är. Jag är uppväxt att höra svärord. Pappa och mamma svär ofta och i min klass är det 2 st som aldrig svär så liksom.. Jag är ledsen om det är jobbigt att läsa, ska absolut bättra mig


1D DAY ÄR IDAG YEYYY 21:00-03:00 SKA SITTA SJÄLV PÅ MITT RUM OCH GRÅTA I SJU TIMMAR SERIÖST

FAST FÅR INTE SE HELA D':


 
 
Ingen bild

Tezzy

24 november 2013 09:38

Chu!

Tycker nästan en text blir lite bättre med svordomar då verkar mer "realistiskt" eller vad man ska säga.
Jag svär då också väldigt mycket och ofta.

Men väldigt bra kapitel och längtar redan till nästa !

Rakel

24 november 2013 12:39

Hahaha tack tror jag ;)
Nejmen jag förstår precis vad du menar, jag tycker samma

Puss och kram!! Xx

 
David

David

8 december 2013 21:20

Så det du säger är att de,två aldrig svär?

http://mitt-misslyckade-liv.bloggplatsen.sr

Rakel

9 december 2013 18:45

Ja... Eller va? Dom 2 i klassen? Dom svär aldrig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards