svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Tell Me A Lie #14

Av Rakel - 21 januari 2014 20:45

''ZAYN!!!'' ropar Nat och springer fram till mig. Hon kramar mig hårt. ''Tack! Tack för allting. Hatet har minskat enormt. Jag älskar dig så mycket'' säger hon. Jag kysser henne på munnen en lång stund

'' Inga problem, jag älskar dig mer'' svarar hon kysser mig igen. Jag kommer aldrig låta någon skada henne.

________________________________________________________________________________________

          

Nathalies perspektiv 

Alla sitter i Zayn soffa. Just nu är det rätt tyst. Ända sen jag råkade kolla in Liam har han gett mig blickar. Förlåt att jag tittade på dig men du behöver inte vara otrevlig för det. Jag börjar irritera mig på honom... Zayn puttar till mig. Jag tittar på honom frågande. Han nickar mot min mobil. Det är mamma som ringer, det hörde jag inte ens. Jag trycker bort samtalet. Killarna tittar på mig

'' Varför svarade du inte?'' frågar Harry

'' Din mamma?'' frågar Elvis innan jag hinner svara honom. Jag nickar bara. Jag har inte en sån lust att prata, vet inte riktigt varför... Men är lite rädd för hur min ton ska låta eftersom jag är smått irriterad på Liam och när jag är irriterad kan jag bli världigt otrevlig. Äh, varför ska jag bry mig om vad Liam tycker om mig? Jag har Zayn så varför skulle han ens tro att jag skulle va intresserad av honom? För det är jag verkligen inte! Och han har ju Sophia så varför skulle han va intressad av mig? Nejnej, allt handlar nog bara om en dålig start.

'' Synd att vi aldrig träffade era föräldrar'' säger Niall

'' Äh, vem bryr sig om vad mamma och pappa tycker? Dom gillar dig säkert'' säger Elvis och flinar

'' Durå Nat? Ska vi få träffa dom nästa gång vi besöker Bradford?'' skrattar Niall

'' Nej nej det är nog ingen bra ide!!'' säger jag Elvis och Zayn i mun på varandra. Jag fattar att han bara skämtade men ändå... Killarna stirrar på oss. 

'' Jag skojade bara...'' säger Niall osäkert efter stämningen som blev i rummet. Mina famlij ger ofta denna obekväma känsla. Jag tittar mot Zayn, han ler snätt. Jag lägger huvudet på hans axel och gömmer ansiktet mot hans hals. Kan det bli värre? 

'' Nats familj är lite.. komplicerad..'' säger Zayn. Komplicerad? det kan man säga.. 

'' Komplicerad? Det är bara första ordet!'' säger Elvis. Jag tittar upp mot henne.

'' Elvis..'' försöker Zayn

'' Liksom, pappan flydde från dom till Kanada, och han typ rökte och var värsta alkisen och när hennes brosa fick chansen flydde han också dit. Mamman är helt dum i huvudet och skulle göra allt för att göra sig av med Nat. När Nat var mobbad, vilket var i ungefär hela hennes skolgång så brydde sig inte hennes mamma ett skit. Hon är nu gift med en idiot som heter Kevin som har spottat mig i håret! Kevin är störd! Både Kevin och hennes mamma röker'' forsätter hon. Jag gömmer ansiktet mot Zayn igen. Det bränner bakom ögon locken

'' Hey! Elvis!'' säger Zayn. Elvis tittar på honom. Han tittar argt på henne. ''Nats pappa var ingen alkis. Han var en schysst snubbe'' Min pappa betyder extremt mycket för mig. Men det har Elvis inte riktigt förstått, men jag fattar det. Han har gjort många dumma saker. Han rökte och tog droger. Men inte längre. Han var och är jätte snäll. Han har startat om sitt liv och jag är stolt över honom. Jag var arg på honom jätte länge för att han lämnat mig men när jag blev äldre fattade jag att det var svårt för honom så jag förlät honom. Mamma beskriver honom som 'ett dum ego idiot som inte vill ha något med oss att göra' men jag bryr mig inte. Hon får tycka vad hon vill, jag behöver inte henne eller hennes osikter. Jag bor inte ens i samma stad som henne längre. Visst, samma land men snart så kommer jag följa med Zayn ut i världen och allt kommer bli annurlonda.

Jag vaknar upp från mina tankar.. Igen. Jag har verkligen varit helt borta idag.

'' Tack Zayn'' säger jag tyst. Jag märker att alla tittar på mig. Zayn ler mot mig och pussar min panna. 

'' Förlåt Nat... Jag vet att... Men liksom...'' Elvis kollar på mig 

'' De är lungt'' säger jag. Jag möter killarnas blickar. Japp, alla stirrar på mig

'' Men... Din familj kan ju inte va... så illa'' säger Louis försiktigt

'' Jo'' svarar jag snabbt

'' Men du är ju så... Olik dom?'' fortsätter Niall. Elvis flinar

'' Hon har sina mörka sidor'' säger hon

'' ja, ibland kan man se lite likheter'' säger Zayn och flinar också. Jag ger dom både dödsblicken. Jag vet att dom har rätt... Niall börjar skratta

'' Jag minns när vi skulle skydda Zayn för att ni var oroliga för att hon skulle ta till våld!'' säger han. Det får dom andra att också börja skratta. Zayn lägger armen om mig och drar mig närmare. Jag skrattar lite awkward och ler. Men jag blir inte knallröd, vilket en vanlig person skulle blevid. Hade Zayn sakt det skulle jag rodna men det är också bara Zayn som kan få mig att rodna. 

'' Vi borde åka hem nu. Om inte tidigare så syns vi väll på fredag. 09:00 går planet. Kom inte försent''

'' jaja Liam, du behöver inte hålla koll på oss'' säger Niall. Killarna himlar med ögonen

'' Nej för du är ju så himla bra på att ta hand om dig själv...'' Säger Louis. 

När killarna gått slappnar jag av. Zayn tittar på mig.

'' Vad?'' frågar jag efter en stund.

'' Nat... Har det hänt nåt?'' frågar han

'' Nej, vad då då?'' frågar jag. Märktes det så väll

'' Du slappnade av när dom gick och du pratar knappt nåt'' jag svarar inte. '' du är väll inte blyg?! För jag kan inte ens föreställa mig Nathalie Franks som blyg''

'' Jag är inte blyg...'' mumlar jag

'' dåså, vad är det då?'' 

'' Det är bara det att...'' att vadå Nat? att Liam ger dig kontsiga blickar? Du är ju bara så töntig 

'' Att....?'' frågar Zayn

'' Dom är världs kända...'' säger jag snabbt. Bra sakt tönt. Zayn skrattar

'' Men jag är ju med världs känd. Det spelar ingen roll om vi är kända eller inte, vårat band kommer alltid vara 4 idioter.. och jag'' 

'' Men ego!'' skrattar jag. Han börjar också skratta. Sen tittar han mig allvarligt i ögonen

'' Nat, jag känner dig. Jag vet när du ljuger. Om det är något som gör dig osäker, snälla säg det. Jag finns för dig'' ska jag säga...? Han ställer sig upp

'' Zayn..'' Han tittar ner på mig. '' älskar dig'' säger jag. Han böjer sig ner och pussar min panna. Men jävla fegis Nat... Nej det är nog bäst att hålla Liam grejen för sig själv. 

________________________________________________________________________________________

Asså shiitttt! Förlåt att det tog sån tid men asså jag skulle släppt det för ett tag sen men hela sidan dog så häften av allt jag skrivit raderades så jag var så arg så orkade inte skriva, sorry :/

Nästa kapitel MÅSTE komma tidigare

Och förlåt att detta är rätt dåligt. Hade skrivit ett as bra kapitel innan det raderades men minns inte vad det var som gjorde det så bra...

Men tack att ni hänger kvar, kommentera gärna. Puss på er!

 
 
Ingen bild

1D

22 januari 2014 20:32

Hej jag älskar dina 1D noveller!♥

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se

Rakel

22 januari 2014 20:55

Tack så mkt :) x

 
Freia

Freia

25 januari 2014 20:05

Så himla bra!! Du är grym!! :D

http://enkopingsryttare.horseworld.se

Rakel

26 januari 2014 17:02

Aww tack :D

 
cute-life

cute-life

30 januari 2014 21:07

Hej! ♡ Asså jag gillar egentligen inte one direction (har inget emot dem, men jag är inget fan) Men jag läser dina noveller i alla fall för du är så sjukt duktig! :D
~ Kram från mig ~

http://cute-life.bloggplatsen.se

Rakel

31 januari 2014 22:04

Aww omg så sött av dig haha :D
Jag försöker skriva så att även om du inte gillar 1D ska du kunna gilla och förstå vad jag skriver :)
Så kul at du gillar det, betyder mkt! :D x

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards