svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Tell Me A Lie #7

Av Rakel - 28 oktober 2013 13:15

'' Jag ska ut och träffa... herregud ahhhh Niall nu!!!... Så jag tänkte att du måste ha det lite mysigt innan jag går... Om det är okej alltså'' svarar hon och håller sig för att inte spricka av all glädje 

''Ja det är okej. Ha kul!'' Svarar jag och hon börjar hoppa runt

'' Tack Tack Tack Tack Tack Tack så mycket!! AAHHH HAHAHA'' Hon drar på sig sina skor och ger mig en släng kyss

'' Hej då'' säger jag och skrattar åt henne

________________________________________________________________________________________


           

Jag myser under filten och kollar på filmen. Jag kan alla rebliker utantill. Elvis tycker jag nördar för mycket, haha. Min mobil durrar till, det är Elvis som ringer. Varför? Det har bara gått en timme, hur mycket kan ha hänt? Jag pausar filmen och svarar

'' Vad är det?'' säger jag.

'' Inget, umm ville bara veta hur du har det'' svarar hon

'' det är väll bra''

'' Bra, du tänker inte på Zayn va? Och på det Zayn gjorde och sa? Jag menar det är väll ingen stor grej. Han vet ju att han gjorde fel''

'' Vet han? Vet han verkligen det?''

'' Ja....''

'' Försvarar du honom? Du kan inte försvara idioten!!''

'' jag försvarar ingen!!''

'' Bra''

'' mmm.....''

'' Jag hatar honom så mycket! Han fattar verkligen ingenting!! Bara för att han är känd så är han väll inte så mycket bättre?! Vad är det för fel på honom?! Han behöver söka hjälp. Eller ännu bättre; Skaffa ett liv! Han förstörde allt... IGEN! Jag blir så irriterad på folk som honom, som tror att dom är så mycket bättre än alla andra. Det skulle inte förvåna mig om resten av dom också håller på så, så var försiktig med Niall! Urch!!'' 

'' Nat... Han är inte sån. Tänkt dig för'' Elvis försöker lugna mig.

'' Ey ta det lungt Zayn... Hon är bara arg'' Hör jag hur någon mörk röst säger i bakgrunden


Elviras perspektiv: 

Detta kanske inte var det smartaste jag gjort.... Men det var ju inte min idé att ha på högtalare

'' Ey ta det lungt Zayn... Hon är bara arg'' Säger Harry. Jag kollar på Zayn. Några tårar åker ner för hans kinder.

'' Elvis... Elvira... Elvira vilka hör vad vi pratar om?! Har du på högtalare?!?!'' Nat låter världigt rädd och orolig. Hennes arga tonfall har helt försvunnit.

'' Jag... ehh.. ja....'' stammar jag men samtalet avbryts. Hon har lagt på. Zayn reser sig upp och går ut i hallen och drar på sig skorna

'' Zayn, vänta! Ta det lungt'' Liam skyndar sig fram till honom och försöker stoppa honom.

'' Släpp mig'' morrar han och Liam släpper honom men han följer ändå efter Zayn ut.

'' Liam, låt honom vara'' Säger Louis och tittar på Liam ledsna ansikte. Aww, stackarn det måste vara svårt för honom att se sin bästa vän så ledsen och arg. Jag tittar bara tomt framför mig. Vad har jag gjort? Det bränner bakom ögonen på mig. Jag borde aldrig gått med på det här. Niall lägger armen om mig.

'' Det är inte ditt fel'' säger han

'' Jo jag borde inte gått med på detta'' säger jag och en tår åker ner för min kind

'' Det var Zayn som ville'' säger Harry. Liam står kvar i hallen.

'' Jag borde nog gå hem till Nat och se hur det är med henne'' Säger jag och killarna nickar bara till svar. Niall följer med mig till hallen och kramar om mig. Han pussar mig lätt på kinden. Jag börjar le.

Jag visste att han skulle gilla mig, jag visste det, jag visste det!! 


Nathalies perspektiv: 

Nej... Nej... Nej vad har jag gjort?! Jag sätter händerna för ansiktet och tårarna forsar ner. Han tror att jag hatar honom. Han hatar mig. Detta är slutet. Varför leva när han ändå hatar mig? I 3 år har jag vetat att han älskar mig även om han inte har varit här. Och det har fått mig att forsätta vilja leva även om jag varit arg på honom. Men nu hatar han mig, vad är då meningen? Jag älskar honom, han hatar mig. Han hatar mig... Jag kan inte hålla tankarna i styr. Vad är meningen att leva om han hatar mig? Jag tänker igenom hur jag kan göra det. Jag kan gå in i köket och ta en av dom stora knivarna och skära mig på halsen eller så kan jag hoppa ut igenom fönstret. Vi bor ju ändå på femte våningen så jag skulle någ inte överleva. Eller så kan jag dränka mig själv? I sådna här tillfällen önskar jag att jag var en vampyr som dom i Twillight, dom behöver inte känna smärtan... Jag reser mig upp men lite för snabbt så det svartnar för ögonen. Jag tar några steg framåt men jag är för yr så jag faller ihop och slår huvudet i golvet och tappar medvetandet.

________________________________________________________________________________________

Hur ska jag beskriva detta kapitel? Kort, sorgset och spännande... Jag grät nästan när jag skriv detta D:


Sorry att det dröjde men jag ar inte haft tid. Har inte varit hemma varken i fredags, lördags eller igår.

Men här är det!!

Bara en kommentar på förra kapitelet? Känns inte bra, inte bra alls :((

 
 
Ingen bild

1D

28 oktober 2013 17:11

hej jag började gråta när jag läste din novell del 7
men det är en bra novell som du skriver!
kram
liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se

Rakel

28 oktober 2013 18:24

aww tack (:
Sry att du började gråta :/

Puss Och Kram!! xx

 
Ingen bild

1dlover

28 oktober 2013 22:03

Jättebra :)
Fortsätt, längtar redan till nästa kapitel.

Rakel

29 oktober 2013 13:47

Tack så mycket!! :)

 
Ingen bild

tezzy

29 oktober 2013 09:46

Förlåt för att jag inte kommenterade förra kapitlet men min dator är sönder så använder bara mobilen! Men jätte bra kapitel! Och du måste skriva mer snart. Det är för spännande för att sluta läsa nu ♥
Kram

Rakel

29 oktober 2013 13:48

Awww tack bby !! xxx
Jaha då förstår jag, jag saknade dig :c blev oroligt, hehe

 
Daniella, Jadetärjag

Daniella, Jadetärjag

29 oktober 2013 19:55

Rakel...jag gråter...mycket. Alltså seriöst, det här kapitlet var så jävla bra! xxx

http://awkwardoreo.bloggplatsen.se

Rakel

29 oktober 2013 20:48

Aww tack ! :))
Sry att du gråter, hehe :/

Du har bytt blogg adress? Först när jag läste jag bara: ''Wut..? Vem är det? '' Haha men tack sweety xxx

 
Ingen bild

Ebba

30 oktober 2013 21:40

Gud här sitter jag och gråter det var typ det bästa jag läst på länge!!! Du har talang! Har du tänkt på att bli författare för du skulle tjäna miljoner, lovar! :) <3

Rakel

30 oktober 2013 22:40

Aww omg vad gullig du är!! (Har inte ord)
haha nja, miljoner vet jag inte och talang haha Njaa (;

Puss och kram!!xx

 
Nilia

Nilia

31 oktober 2013 15:28

Tycker jättemycket om din blogg!!!!!

http://www.foreverchanges.bloggplatsen.se

Rakel

31 oktober 2013 20:41

Tycker jättemycket om dig!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards