svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Tell Me A Lie #5

Av Rakel - 12 oktober 2013 20:45

Jag, Niall och Louis ska dela rum och Harry och Liam ska ha ett eget. När jag kommer till vårat rum så är alla killarna där. Niall ligger i sängen och äter chips, Louis och Harry bråttas och Liam sitter med mobilen. Han twittar antagligen. Juste, jag måste nog twittra något i stil med ''Kul att äntligen få återvända hem, träffa familjen och vänner. Älskar er alla!! xx'' Eller nåt. Ska iallafall bli kul imorgon. Undrar om dom gillar Nandos?

________________________________________________________________________________________

            

Nathalies perspektiv 

'' Helvete!!'' 

Jag vaknar till av att jag hör Elvis skrika till. 

'' Elvis?! Vad har hänt?!'' Ropar jag. Hon kommer inrusande till mitt rum

'' Förlåt väkte jag dig? Jag brände mig på stekpannan, jag steker ägg.'' 

'' Men va fan Elvis, gå och sjölv med kaltvatten då!'' Jag suckar och kollar mobilen. Ett sms från Zayn... Vad gör han uppe nu? Klockan är halv 7.... Gamla Zayn sov länge men det har väll också ändrats...


Från: Zayn 

Hejjj!! Vad sägs att vi mötts vid Nandos kl. 12:30 ? 


Nandos? Bäst för Elvis att hon får äta på sin egen resturang på sin matrast för jag tänker inte äta med dom själv!


Till: Zayn 

ok, ses där


Jag går upp och klär på mig. Jag går ut i köket och hjälper Elvis att göra frukost. Jag berättar om vad som händer idag

'' Skämtar du? Vad kul!!'' Svarar hon glatt

'' Men får du det då...?''

'' Självklart! Chefen älskar mig'' Hon skrattar och blinkar med ena ögat.


När jag kommer fram så är dom redan där, Elvis är där inne och jobbar. Hon får matrast snart. Killarna är verkligen snygga, jag borde valt snyggare kläder... Jag har på mig ett grönt linne, vita shorts, armband, halsband och min svarta väska. Vi hälsar på varandra och går in och sätter oss. Det är inte jätte mycket folk så det är inga skrikande fans. Elvis ser oss och kommer springande mott oss.

'' Heejjjjj!!!!!'' Hon säger nog det till oss alla men hon tittar bara på Niall. Vi sitter och pratar om lite möjligt. Jag var rädd att det skulle vara svårt att föra ett samtal men dom är verkligen jordnära, coola och schyssta.

'' Elvira! Kom hit och hjälp till lite!'' Någon som jobbar på Nandos ropar

'' Ursäktar ni mig lite'' Hon pratar fortfarande till Niall. Han ler bara mott henne. Starckars honom...


Zayns perspektiv: 

'' Jag måste gå på toa'' säger jag och reser mig upp. Fast det måste jag igentligen inte, måste bara prata med Elvis. Hon står vid disken och pratar med en man. Hon börjar plocka undan saker som står lite här och där så det var nog det han bad henne göra. Jag går fram till henne.

'' Elvira, snälla jag behöver din hjälp! Hur ska jag få Nathalie att börja gilla mig igen?'' frågar jag. Hon börjar bara skratta

'' Hahaha igen? '' upprepar hon

'' Ja...''

'' Hon gillar dig redan dumbom! Hon älskar dig, hon vet om det men vill inte tro på sina känslor. Hon försöker bara att hitta sig själv och försöka ta reda på vad som är rätt eller fel.'' Hon fnissar lite

'' Men... Hur kan jag hjälpa henne att fatta att jag är rätt svar...'' Det lät inte så själviskt i mitt huvud Hon lyfter på ena ögonbrynet, hon måste nog tyckt jag lät konstig.

'' Det kan du inte. Jag fattar att du fortfarande älskar henne bla bla bla men hon måste få ta sin tid. Antagligen kommer hon inse att rätt svar är att ge dig en till chans. Eller att hon tycker det rätta är att strunta i dig, fast det har ju inte funkat så bra hitills.. Men en sak måste du veta; Säg ALDRIG att du förendrats'' hon tittar allvarligt på mig.

'' Varför inte?'' 

'' För om du säger 'jag har förendrats' kommer hon säga 'Ja... du är känd. Jag vet' fast då kommer du säga jag 'menar inte så, jag är fortfarande jag' då säger hon 'tråkigt att höra' eftersom hennes minne av dig är en dum idiot som leker med tjejers känslor. Då säger du 'Nej, menar inte så heller. Jag är fortfarande Zayn... Din Zayn' Och det vill hon inte höra för du kommer aldrig vara hennes Zayn längre. Du är hela världens Zayn nu och det vill hon inte tänka på''

'' Menar du allvar? Hur kan du veta allt det?'' jag är riktigt chokad

'' Ja, jag menar allvar. Jag vet det för att jag är bäst! Hahaha. Nejmen Jag fattar hur hon tänker. Hon är lättläst'' Hon ler.

'' Okej...'' Jag ler tillbaka till henne och går tillbaka till bordet.

Nathalies perspektiv: 

Jag ser honom komma tillbaka men låtsas som om jag inte bryr mig. Om jag är svårfångad men att han ändå försöker få mig tillbaka vet jag att han verkligen, verkligen vill ha mig. Jag och dom andra killarna pratar om olika jobb.

'' Men så svårt kan det väll inte va? Jag jobbade som servitris och på en leksaks affär innan det här'' säger Louis

'' Ja men jag hittar inget bra. Jag jobbade i en blomstär affär förut men det var för dålig lön'' Svarar jag honom.

'' Men du hittar nog något bra som passar dig'' Säger Harry och ler. Niall börjar skratta. Jag fattar inte vad som är så kul och kollar på dom andra.

'' Han skrattar alltid'' svarar Zayn till mitt frågande ansikte

'' Umm... Okej.. haha'' Jag minns att Elvis har sakt något om det... aja


Alla har ätit upp och vi går ut. 

'' Så vad ska du göra nu då?'' frågar Zayn

'' Vet inte, gå hem, söka jobb'' Svarar jag

'' Om du har en stund över kanske vi kan hitta på något, bara du och jag. Fast jag ska hem till mamma nu men efter det kanske?''

'' Jag vet inte Zayn...''

'' Snälla.... Vi kan vara på våran kulle och prata om allt som hänt?'' Haha våran kulle, den minns jag. När vi var små gick vi jämt dit och lekte. När vi blev äldre pluggade vi där. Vi har gjort mycket där tillsammans. Men nu är jag riktigt panikslagen. Ska jag säga ja eller nej? Framför mig står Zayn Malik, världskänd kille från ett pojkband och bjuder ut mig. Vill jag det? Jag erskänner, det vill jag.. men ändå inte. Denna kille har jag busat med, lekt med, pluggat med. Han har tagit min mat, mina böcker, mina saker, min oskuld, mitt hjärta och mycket mer. Men varför är jag så rädd för honom nu?

'' Okej, hämta mig vid 16:00'' säger jag. Han börjar le

'' Visst''

________________________________________________________________________________________

Asså vad dåliga kaptel det blir :C

Blir så ibörjan men vet precis hur bra det blir sen ;))


OMGGG DID YOU HERE ME SCREAMING!?!?!?! LOUIS FUCKING TOMINSONS FUCKING MUM WAITING TWINS!!! OHHH MYY GASSSHHH !!! SERIÖST JAG GRÅTER OCH SKRIKER !! NÄR JAG LÄSTE DET BÖRJADE JAG SKRIKA !! OMGGGG AHAHAHAH


 
 
Ingen bild

Matilda

15 oktober 2013 15:12

Sååååååå bra ju! Asså jag går in på din blogg så ofta jag kan och läser dina noveller! SÅÅÅÅÅÅÅ BRAAAA!

Rakel

15 oktober 2013 18:41

Haha tack söta du!! :D xx

 
Ingen bild

anneli

15 oktober 2013 19:09

Hur har du fått rosetten på pilen, kan man få andra än rosetten ? :)

Rakel

19 oktober 2013 19:13

gå in på sida: www.cursors-4u.com
Där kan man fixa det. Det är ju en html kod

 
Ingen bild

.

15 oktober 2013 19:35

Servitris på en leksaksaffär ?

Rakel

15 oktober 2013 21:16

Det skrev jag inte. Läs ordentligt innan du kommer med en spydig kommentar utan att ens skriva namn, moget

 
Tezzy

Tezzy

16 oktober 2013 20:54

Hallu, Hallu på dig igen!
Bry dig inte om dåliga kommentarer! Du är jätte duktig på att skriva! Älskar att läsa dina noveller och går in på din blogg nästan varje dag och på helgen oftast flera gånger per dag! Du ska vara stolt över att du kan skriva så bra och har fått många läsare!
Kramar Tezzy!

http://tezzysnaglar.bloggplatsen.se

Rakel

19 oktober 2013 19:13

Aww tack vad gullig du är!! Är rädd att du är den ända som känner så :/

Puss på dig vännen! xx

 
Tezzy

Tezzy

19 oktober 2013 21:32

Jag kan nästan lova att jag inte är den ända som känner så! Du e ju grym. <3

Kram

http://ja du vet min blogg redan

Rakel

20 oktober 2013 13:07

Haha Tack Tack :) xx

 
Dani

Dani

20 oktober 2013 11:39

Rakel, bry dig inte om de som kommer med taskiga kommentarer. Du är jätteduktig på att skriva och på att komma på storys! Du borde vara stolt över det och dig själv.

Ehehhehheheeh, jag har en "privat" blogg, om du skulle vilja, you know, kika in? stresseddepressedandboybandobsessed.bloggplatsen.se (långt namn owo)
-
Kram xxx

http://onednovellblogg.bloggplatsen.se

Rakel

20 oktober 2013 16:02

Aww, Tack finis!!! :))
Nah, jätteduktig vet jag inte direkt haha. (Vet inte riktigt vad jag ska svara för du är så himla snäll hehe)

Visst den kollar jag gärna in ;) xx

Puss Och Kram!! xx

 
Ingen bild

1D

20 oktober 2013 14:26

hej jag gillar verkligen dina noveller! :)
ha en trevlig lördag! :)

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se

Rakel

20 oktober 2013 16:01

Awww tack så mycket :)) xx
Det är söndag men tack ändå ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards