svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Mitt Farliga Liv Med Dig

Av Rakel - 25 augusti 2013 16:37

Kapitel 22


Idén


Louis Perspektiv

Jag har fortfarande inte släppt att hon har skärt sig. Min Nessa, varför hon??

Jag stoppar nycklen i låset och vrider om

'' Jag är hemma!'' Ropar jag och går in. '' Hallå?'' Jag hör inget från Nessa. ''NESSA!? HALLÅ?!'' Jag börjar få panik. jag går runt i huset och kollar efter henne. Till slut hittar jag henne på golvet i köket. Hennes hand ligger i en stor hög av blod. Hon andas inte. Hon har skärt sig i handledningen och förblött. Jag skakar till henne och skriker hennes namn. Allt börjar bli suddigt och jag börjar skaka. Jag hör en dövd röst som säger mitt namn... 

 

...Jag sätter mig rak lång upp i soffan med uppsprängda ögon. Nessa sitter och kollar på förvirrat på mig.

'' Vad fan är det?'' säger hon.

'' Va??'' 

'' Du skrek mitt namn i sömnen... Vill du något?'' Hon suckar. Harry sitter i ena fotöljen och skrattar åt mig. Jag kliar mig i huvudet 

'' Nej, det tror jag inte...'' Säger jag

'' Aja, bra att du är vaken nu. Hjälp mig att bädda om sängen!'' Säger hon och drar upp mig.

'' Bädda sängen?'' frågar jag

'' Ja? Det kan behövas'' säger hon och kollar mot Harry. Han ler bara och rycker oskyldigt på axlarna.

'' Ska inte dom göra det i stället??'' säger jag sömnigt och pekar mot Harry.

'' Bra idé.... SARAA!!!!!!'' Skriker hon och Sara kommer in russande.

'' Vad?!'' frågor hon. Hon har fortfarande lite svårt att gå.

'' Ta med dig Harry upp och bädda min och Louis säng'' säger Nessa och ler hånfult mott sin bästis. 

'' Mäh...'' 

'' nu!!'' Nessa drar upp Harry ur fotöljen och buttar upp dom båda för trappan. Hon är så fantastisk. Jag sitter och kollar på henne. Ingen kommer någonsin förstå vad som finns i henne. Även om hon är rädd för världens finns ett mod som ingen förstår. Jag har verkligen saknat henne.

 

Vanessas perspektiv

Hoppas Sara och Harry vet hur man bäddar ett rum.... Aja dom klarar sig nog. Jag vänder på mig och går till vardagsrumet igen. Louis sitter och kollar på mig. 

'' Vad ?'' frågar jag och sätter mig brevid honom i soffan.

'' öhh... Inget'' säger han. Det verkar som han var helt i sina tankar för han hoppade till när jag pratade med honom. Han verkar längta jätte mycket till på tisdag. Hans 'idé'.... Han vill att jag ska komma fram på presskonferansen och överaska alla. Sara och killarna tyckte det var en lustig men bra idé, jag är dock bara osäker och nervös... hmm... lustig men bra, det är ju faktiskt en perfekt beskrivning av Louis och osäker och nervös, ja, det är ju jag. 

Jag suckar och lägger foterna på bordet. 

'' Vad är det?'' frågar Louis och flinar åt mig.

'' inget'' säger jag och kollar bort mot fönstret som sitter i hallen.

'' Kom igen nu!!'' Jag märker ju att det är något! Säg nu!'' Han knuffar till mig. 

'' Ge dig!'' Säger jag och hoppar på honom. Vilket gör att han ramlar ner på golvet och bordet åker åt sidan. Jag ligger kvar i soffan och kollar ner på honom.

'' Ha! Mucka inte med mig!'' säger jag och skrattar retsamt. Jag ska precis sätta mig upp men en hand tar tag i mig och drar ner mig på golvet.

'' LOUIS!!!'' Skriker jag och försöker komma loss från honom. Han skrattar bara och ställer sig i någon sorts hund ställning över mig och håller fast mina händer mot golvet. Jag försöker butta bort honom men det är menings löst. Han är mycket starkare än mig. Han flinar åt mina små försök att komma loss. Juste... Mina ben är ju fria. Jag kollar lite hemlighetsfullt på honom.

''Vad tänker du göra?'' säger han, sen kommer han på mig '' Nej Nessa! Nej!'' Jag sparkar honom mellan benen vilket gör att han måste släppa mina händer. Jag smiter lätt undan. Jag ställer mig upp och kollar på Louis, han ligger i hoppsjunken på golvet.

''Mucka inte med mig!'' Upprepar jag. 

'' Okej'' får han fram. Jag skrattar åt honom och hjälper honom upp. Jag Lägger armarna om hans hals och kysser honom på munen. Hans armar faller bakom min rygg och kramar om mig.

'' Måste jag följa med på tisdag?'' säger jag

'' Ja'' han ler mot mig även om han är bestämd.

 
 
Ingen bild

LillaLinnsann

25 augusti 2013 17:55

Fin blogg gillar den verkligen ;)

Rakel

25 augusti 2013 20:05

Tack så sjukt mycket :)

 
Sofie Malik

Sofie Malik

25 augusti 2013 21:31

Suuper bra delgmn! Du är såå duktig<3 Jag har en liten fråga till också, har du skype? om du har undrar jag om du ville adda mig :3 du behöver inte

Puss & Kraam <3

http://lillalolligamig.bloggplatsen.se

Rakel

26 augusti 2013 20:17

Det gör jag gärna, säger mitt namn i en kommentar på din blogg^^
Tack så mycket gmn! Betyder mycket!

 
David

David

26 augusti 2013 22:16

Jättebra. Grammatik o stavning artar sig.

http://mitt-misslyckade-liv.bloggplatsen.se

Rakel

28 augusti 2013 18:01

Suck.... Tackar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards