svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Mitt Farliga Liv Med Dig

Av Rakel - 18 augusti 2013 19:02

Kapitel 21



Första morgonen med HAN 
på länge


Jag vaknar till och känner att jag har världens huvud värk. Jag blinkar några gånger för att få sysen tydligt. Jag kastar en blick mot klockan, 12:43

Jag kollar runt i rummet, jag ligger på Louis med huvuden mot hans bröstkorg. I andra sidan soffan ligger Zayn och sover. Jag lyssnar på Louis

hjärtslag. Jag minns inte så mycket för kvällen innan, bara att vi somnade typ 3 på natten, vi pratade, skrattade, sjöng och busade. Efter att Harry och Sara gick upp kom dom inte ner igen. Niall sprang upp och bus knackade på dörren men Harry skrek bara: FÖRSVINN! 

Jag minns oxå att Liam somnade på bordet och Niall på en av stolarna i köket. Jag hör hur det raslar till i köket och Niall kommer ut vingalnde, han går inte helt stabilt. Ett bevis på att han är riktigt bakis.

'' God morgon'' säger han, han låter trött och ja, bakis.

'' Niall, gå tillbaka till Liam och sätt dig på stolen och forsätt sov'' befaller jag.

'' okej.'' Han går in i köket igen. Lite mer raslande hörs sen blir det tyst.

Jag försöker somna om. En liten stund senare känner jag en hand igen mitt hår. Jag kollar på båda mina händer för att vara säker på att en av dom inte fått ett eget liv. Nopp, dom ligger där helt stilla. Jag tittar på mot Louis som ler mott mig.

'' Väckte jag dig?'' frågar han.

'' Nej då'' säger jag och flyttar längre upp så mitt ansikte är över honoms.

'' Vad är klockan?'' frågar han

'' Typ 1 '' svarar jag.

'' På natten eller dagen?'' Han är ju galen!

'' Louis, klockan 1 på natten bråttades du med Zayn'' säger jag och sparkar till Zayns ben med foten. Han vaknar inte.

'' Juste...'' Säger han och blundar.

'' Louis! Jag kan inte sova!'' Säger jag och väcker till honom igen.

'' Synd då'' Säger han bara och tar tag i mitt huvuet och drar ner det på hans axel.

'' Tack för hjälpen då'' säger jag lite surt. Han skrattar bara åt mig.

 

 

Jag, Liam, Niall, Zayn och Louis är i köket och ska göra frukost även om klockan är ungefär 14:15. Jag öppnar kylen och ska ta yogurt. Jag ställer fram en skål och häller i yogurten. Resten fixar mackor. Jag drar ut en av lådorna för att ta fram en sked... Men vad i?? Det är inga skedar där

'' Okej, var är alla skedar?'' Frågar jag förbryllat. Jag kollar först på Zayn, sen Niall och sist på Liam.

'' Umm... Lite överallt här i huset'' säger Niall

'' Vi lekte jaga Liam'' säger Zayn.

'' Det var det som glänste till i din ficka igår?'' Frågar jag Zayn. Han tar ner handen i högra fickan och mycket riktigt, där ligger en av silver skedarna jag fick av mamma när jag flyttade hem i från. 

'' Ge hit den!'' jag rycker åt den och diskar den. Liam ser osäkert på skeden, sen mig, skeden, mig ,skeden...

Jag hör hur det knarrar i trappan. Sara kommer ner, hon har svårt att gå. Men det är inte av samma orsak som Niall gick udda förut. Jag bara suckar och ställer skålen på bordet och sätter mig och äter. Louis sätter sig mitt i mott mig. Harry kommer oxå ner för trappan, han hjälper Sara ner. Han lyfter upp henne och sätter henne på en av stolarna, sen brer han 2 mackor till henne och 2 till sig själv. Han ställer mackorna och 2 glass mjölk på bordet och sätter sig mitt i mott Sara.

'' Så vad händer nu?'' Frågar jag

'' Vad menar du?'' Niall tittar på mig.

'' att jag har återvänt, folk kommer bli galna.'' Jag ser något i Louis blick när jag säger det. Jag är visst inte den ända som ser det.

'' Vad är det Louis?'' frågar Zayn.

'' Jag har en ide!! Liam, när var den där presskonferansen?'' säger han

'' På tisdag'' Svarar Liam.

'' Bra, 3 dagar på oss att förberida oss. Detta kommer bli bra''

 

 
 
Sofie Malik

Sofie Malik

18 augusti 2013 21:44

Jag bryr mig om din blogg, den är super bra! Jag älskar det du skriver! Fortsätt så! Du är jätte duktig :3 Längtar tills nästa del kommer ut :)

http://lillalolligamig.bloggplatsen.se

Rakel

22 augusti 2013 15:55

Snällt av dig gumman :) tack

 
Ingen bild

Mathilda

19 augusti 2013 13:54

Superbra<3!!!

Rakel

19 augusti 2013 14:37

Tack :*

 
Ingen bild

Carin

19 augusti 2013 22:13

jätte bra!, vad spännande skriv kapitel 22 snart! =D

Rakel

21 augusti 2013 21:16

Tack :)

 
David

David

20 augusti 2013 23:16

Riktigt bra novell. Kolla bara igenom för stavfel så får den högsta betyg!

http://mitt-misslyckade-liv.bloggplatsen.se

Rakel

21 augusti 2013 21:20

Tack :)
Haha sure. Stavfel är mitt andra namn ;D
Nej men jag kollar jämt igenom en gång nu. Bland dom första delarna är det mer stavfel för där har jag inte varit lika noggrann.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards