svenska1dlover

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Mitt Farliga Liv Med Dig

Av Rakel - 13 augusti 2013 16:00

Kapitel 20


Festen


Jag och Louis sitter brevid varandra i soffan. Jag lutar mig mot honom,

han har armen om mig. I andra sidan av soffan sitter Harry och Sara.

Eller ja, Sara sitter i Harrys knä... Niall sitter i mitten av soffan. Zayn och

Liam sitter i fotöljerna. Det plingar på dörren.

'' Maten är här!!'' Ropar Niall och springer till dörren. Han tar imott varorna

och betalar. Zayn hjälper till att plocka upp sakerna ur påsarna. Snart är 

hela soffbordet fullt med chips och alkohol...

'' Här'' Säger Sara och ger en öl flaska till Harry. Louis tittar lite bedjande 

på mig.

'' Nej Louis, jag kommer inte vara din servritris.'' säger jag och skrattar.

Han suckar bara och sträcker sig efter 2 flaskor. Han ger en till mig.

Jag öppnar flaskar och för den till munnen. Jag tar en klunk. Jag gör en

grimars. I Smaragde fanns det inte direkt sånt här. Louis skrattar åt mig.

'' Hur smakar det ??'' Frågar han sen.

'' Starkt'' säger jag bara och tar en klunk till, nu går det lättare.

Snart sitter vi alla och mumsar chips och dricker.

'' Hur var det i Smaragde då?'' frågar Liam.

'' Vill aldrig tillbaka!'' Svarar jag

'' Var det så hemskt ?'' Zayn låter förvånad

'' Nej men asså, det är en gullig liten... by... men det hände liksom aldrig 

något. Det var alltid samma mäniskor, samma saker, samma mat...'' Jag

hinner inte avsluta meningen

'' Samma mat?!'' Upprepar Niall. Jag skrattar åt honom.

'' aaaa Niall, tänk dig att vara utan Nandos i sex månader!'' fnissar jag.

'' AAHHHHH'' Skämtar Niall

'' Men på allvar, dom dagarna jag var där så mådde jag illa!'' Säger Sara

'' men asså usch! Allt var samma, trist, dom hande bara gammalt mode!'' Forsätter hon. Harry skrattar åt henne och kysser hennes panna. Jag

bara stirrar på dom och skakar på huvudet. Det var ju inte ens kul ? Bara

divigt. Jag tar en näve chips. Louis snår från min hand.

'' Mähh! Sluta'' säger jag och boxar till honom mjukt i magen med min

lediga hand. Han tar sig för magen och låtsas få ont. Jag himlar bara

med ögonen. 

'' Vad har hänt här då?'' frågar jag

'' Inte jätte mycket'' säger Liam. Jag försöker kolla på alla killarna och se

om något förendrats. Zayn har skaffat 2 nya tatueringar, ja vad jag ser 

iallafall.

'' Niall, sätt på en film'' säger Louis

'' Okej'' Niall skyndar sig fram och väljer någon romantisk komedi.

Louis lägger en filt om mig och honom. Jag suckar bara, varför ens 

försöker han? Efter ungefär 10 minuter orkar jag inte mer och sparkar

av mig filten. Han tittar på mig och låtsas frysa.

'' Oj, förlåt '' säger jag och lägger filten på honom. Jag vet att han vill ha

oss båda under filten men jag hatar filtar, det blir jämt så himla varmt.

'' Äh, jag gillar ändå inte den här filmen'' säger Sara och ställer sig upp.

'' Jag går och lägger mig'' forsätter hon och kollar på Harry.

'' Jag följer med!'' Säger han och följer med henne upp och in mitt och 

Louis rum. Jag tror att  'jag går och lägger mig' är något helt annat för

dom. Jag gör en äcklat min och kollar på Louis. Han rycker bara på axlarna

Jag försöker bara glömma på det som precis hände och fokuserar på filmen.

 
 
Tezzy

Tezzy

14 augusti 2013 00:06

Åhh! Mer Mer Mer :D

http://tezzysnaglar.bloggplatsen.se

Rakel

14 augusti 2013 13:28

Haha det kommer =] vill skriva nu :D

 
Carin

Carin

14 augusti 2013 02:29

bra !!! du skriver jätte bra texter ;D

http://onednovellblogg.bloggplatsen.se

Rakel

14 augusti 2013 13:28

Tack så mycket ;) ?

 
Ingen bild

Mathilda

14 augusti 2013 11:46

Superbra<3!!!

Rakel

14 augusti 2013 13:27

Tack !! ?

 
Dani

Dani

14 augusti 2013 22:05

Hej, det var jättejättebra! Merrrrrr (rrrrrrrr)

Det hör inte hit, men Carin däruppe som använder min webbadress har inget med mig att göra. Jag känner ingen som heter Carin. Så om du ser detta, snälla sluta. Jag vet att du inte menar nåt illa, men ändå.

-

Kram, xx

http://onednovellblogg.bloggplatsen.se

Rakel

15 augusti 2013 09:10

Tack så mycket :)
Jag kan säga till henne ?
Allt för dig finis ?

Puss och Kram !! xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rakel - 3 juli 2014 21:09

Som jag nämt förut så har jag ett wattpad konto och jag har börjat skriva en bok som heter 'The Fourth Bird' som handlar om en tjej som heter Natasha Walker som deprimerad och sånt. Hennes bästa vän, Joe, är den ändå som alltid stått ut med henne. Ho...

Av Rakel - 18 juni 2014 20:15

Grattis på ett års dagen bloggen! :))  Ett år sen jag släppte min första novell haha så mkt har hänt sedan dess.  Asså den novellen sög xD   Har verkligen tappat läsare, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte skrivit. Men så fort fler...

Av Rakel - 17 juni 2014 14:00

'' Så vad hade ni tänkt att göra idag då?'' frågar Zayn '' Hälsa på mamma och Kevin'' suckar jag '' Seriöst?'' Frågar Zayn förvånnat '' Ja, Mark är hemma hoss dom. Det är bara därför. Var länge sen jag träffade honom'' svarar jag. Även om Mark ...

Av Rakel - 17 juni 2014 11:09

Imorgon fyller bloggen 1år!! Yayayaay :3 Kommer skriva klar nästa kapitel idag också :) Yayyyyy känns skönt att börja skriva igen :D   Btw, hur tyckte ni att konsertna va? Jag tyckte att den 13:onde var helt awesome omfg dom är så jävla bra och...

Av Rakel - 13 juni 2014 12:58


IDAG SMÄLLER DET WWAT OMFG ASSÅ ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE MINA 9 ÄNGLAR OHMYGOD Sitter i bilen just nu på väg till Stockholm med Elvira, mamma och hennes mamma. Hahha kan inte vänta :D Vart sitter du? Jag sitter på läktare 2, plats 22...

Myspace Falling Objects
Hej & välkommen till min one direction blogg! Hoppas du läser och gillar! ;)

  

          One direction          

Hej & välkommen till min One direction blogg! Jag kommer  att skriva lite om grabbarna och  lite noveller! Jag hoppas att du gillar bloggen, och kommer tillbaka!

Kommentera gärna! ♡

Vem är jag då?

         

jag är en tjej som heter Rakel :))

Jag lever i en familj med en lilla syster och mamma och pappa. Jag kommer från värmland. Om du någon gång skulle se mig någonstans så kom fram och säg ''Hej! Jag läser din blogg!'' Var inte blyga, skulle bara älska om någon gjorde så =)

Jag har mycket problem med mig själv men 1D har alltid varit där för mig, dom finns när jag behöver dom. Dom är andledningen till att jag lever.

Annars är jag någ rätt normal... AHAHAHAAHAAA NÄÄÄ NORMAL FINNS INTE I MIN ORDLISTA

 

Glömde jag säga... @onedirection följer mig på twitterrrrr gaasssshh <3

 

 

Novellen

 

Nathalie Franks, eller även kallad Nat är är 20 år och lever i England, Bradford. Där finns också hennes mamma och Kevin... Kevin är mammas nya kille. Nat står inte ut med varken honom eller mamma så hon bor i en lägenhet tillsammans med sin bästa vän Elvira (Elvis). När Nat var yngre var hon bästa vän med Zayn Malik. Nu vet alla vem han är, en av killarna i one direction. Men Nat känner honom bättre än någon annan. Vilket också gör det svårare för henne att glöma honom. Han krossade hennes hjärta igenom att vara otrogen. 

Nat lovar sig själv att aldrig tänka på Zayns namn igen. Även om han är världs känd vill inte Nat ha något med honom att göra. Men svårare blir det för Elvis som råkar förälska sig i Niall Horan som oxå är med i 1D. Gång på gång försöker Zayn få tillbaka Nat, men hon vägrar. En dag kanske hon låter honom förklara... eller inte.

25 besvarade frågor

Translate!

Besökare :) Start 19/8-13

OMRÖSTNINGAR!

Vad tycker du om Tell Me A Lie?^^
 Vad är det? O.o
 Har inte läst -.-
 Läst typ ett kapitel .__.
 Den är väll bra
 Riktigt bra (;
 BÄST!!
 Favoriten vettu!!! :D

Kategorier

Arkiv

INLÄGG!

GÄSTBOK!

LÄNKAR!

STATISK!

KALENDER!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

BAKGRUND!


Ovido - Quiz & Flashcards